Zoek MDM

Bulletin

A/C cordoba98

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42248 door handmatig-mechanisch
A/C cordoba98 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal. Ik heb een probleem met de airco in de Cordoba uit 1998 van mijn vrouw. Hij heeft altijd perfect gewerkt, het beste van de auto, maar de afgelopen maand koelde hij niet meer. Ik zal het uitleggen: de compressor werkt perfect, er zijn geen lekken. Ik heb hem gevuld, leeggepompt en weer gevuld, en van benzinesoort gewisseld... maar hij koelt niet. De man die hem voor me vulde gaf het op en zei dat het een verstopte klep kon zijn, omdat de druk tot 15 bar had moeten stijgen, maar nooit boven de 6/7 bar kwam.
Ik hoop dat een of andere nerd me kan helpen, want het is niet normaal om van auto te wisselen.
Bedankt. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42250 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp A/C cordoba98
Dit circuit is gemaakt voor R139-gas, als je er een ander gas in doet, werkt het niet.

Als je het met een ander gas hebt geprobeerd: ik begrijp dat het reacties veroorzaakt in de rubbers en afdichtingen en dat er iets mis kan gaan.

Dan is de olie niet mengbaar <- in het Spaans mag het niet met andere soorten gemengd worden. En bovendien is het een olie die corrodeert als hij aan de lucht wordt blootgesteld <- hij verliest iets of wordt vochtig of zoiets, ik weet het niet meer goed.

Oplossing: je moet het circuit inert maken.

1. - creëer een vacuüm.
2. - voeg waterstof toe > de waterstof zal alles weg laten lopen.
3. - creëer een vacuüm.
4. - controleer of er geen lekken zijn.
5. - voeg 10 milliliter olie toe voor R139-systemen <- voeg kleurstof toe als je denkt dat er een klein lek is.
6. Het is erg belangrijk om het merk compressor in uw circuit te controleren, omdat de gasgramtabel u het juiste merk compressor laat zien (bijvoorbeeld: Bosch 750, Lucas 800, El Pato 350).

Het probleem is dat de airco een lampje heeft dat gevuld is met R139. Als u er een andere in plaatst, gaat het lampje niet open en komt er geen lucht uit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42252 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp A/C cordoba98
Nu ik erover nadenk, is het natuurlijk de lamp die je kapot hebt gemaakt.
Het is een aluminium blok met 2 buizen die in het midden lopen en aan één kant van het aluminium blok zit een bol. <- vlak bij het schutbord aan de rechterkant van de auto in de motorruimte. Ik denk dat die auto een plastic afdekking heeft.