Zoek MDM

Bulletin

Schokken in een Nissan Sunny uit 1990

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42229 door handmatig-mechanisch
Schokken in een Nissan Sunny uit 1990 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo: Mijn Nissan Sunny 90 1.6 loopt onregelmatig. Ik heb de contactpunten, bougies, condensor en het brandstoffilter vervangen, wat erg vuil was, maar het heeft nauwelijks geholpen. De distributieriem is vervangen, de contactpunten zijn afgesteld en kortom, er is een onderhoudsbeurt uitgevoerd. Het ging prima totdat ik bij een tankstation tankte en de auto begon te schokken, dus heb ik het filter vervangen. Ik heb bijna alles gecontroleerd, maar het verbetert niet. Het enige wat ze nog niet hebben verwijderd, is de carburateur, omdat de monteur me vertelt dat het probleem blijkbaar elektrisch is. Ik zou graag een tekening willen publiceren van hoe je een bobine met een weerstand kunt aansluiten. Bedankt voor je suggesties.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42230 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het probleem van schokken in een Nissan Sunny uit 1990
Hoi Gleyton, een paar jaar geleden had ik een Nissan Sunny, dezelfde als jij, en ik had hetzelfde probleem. Ik raad je aan om de bougiekabels te vervangen, maar monteer niet de kabels van de Nissan Sunny. Koop de kabels van de Nissan Sentra II uit 1992, en hopelijk de originele. Natuurlijk zijn de alternatieve kabels ook best goed. Het voordeel van deze kabels is dat ze de bougie beter bedekken. Een ander detail dat ik je aanraad en waar ik de monteur op wil wijzen, is dat je bij het monteren van de bougies moet zorgen dat de bougieaansluiting, als deze vastgeschroefd is, goed vastgedraaid is. Bij nieuwe bougies komt deze aansluiting normaal gesproken los en controleren monteurs de dichtheid niet, en als hij los zit, zullen er schokken optreden. Ik hoop dat deze informatie je enigszins helpt. Tot ziens en dat alles goed gaat. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42231 door handmatig-mechanisch
Het is vrijwel zeker de bobine.
Ik had een Seat Córdoba uit 2000 en een Ford Mondeo uit 2000, en beide schokten na 12 jaar.
Ik heb de bobine vervangen en ze werkten weer als nieuw.
Met vriendelijke groet.
P.S.: Laat ons weten wat je ervaring is als je iets laat doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42234 door handmatig-mechanisch
Beste Antoniorecio: Ik vervang de spoel en post de resultaten. Ik zou graag een tekening zien om me te helpen bij de juiste installatie van de spoel, aangezien deze naast een weerstand ook een soort condensator heeft. Tijdens het kijken zag ik dat sommige draden niet aangesloten zijn. Een schema met tekeningen van het systeem zou geweldig zijn. Wat de draden betreft, ik heb ze minder dan een maand geleden vervangen.
Ik las online dat er bij het tunen van een Sunny uit 1990 geen vacuüm in het membraan zou mogen ontstaan, maar er was geen manier om dat te verhelpen. Bedankt aan iedereen die heeft meegewerkt, en zodra ik de verandering heb doorgevoerd en heb uitgevonden hoe ik de spoel correct moet aansluiten, zal ik de resultaten delen. Zodra het stopt met regenen, zal ik proberen te fotograferen welke draden "de weg kwijtraken" in mijn juweeltje van een station uit 1990.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 maand geleden #42241 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal: ik heb de Japanse bougiekabels gekocht en zodra ik ze had vervangen, verbeterde alles, bijna 100%. Zoals ik al eerder zei, waren de oude kabels minder dan twee maanden oud. De verkoper vertelde me dat een eenvoudige manier om te zien of de kabels beschadigd waren, was door te controleren of het radiogeluid stoorde of kraakte; zo ja, dan was dat een duidelijk teken dat de kabels beschadigd waren. Bedankt aan iedereen die zich zorgen maakte over mijn Joya uit '90, en ik hoop dat jullie iets van mijn ervaring kunnen leren. Het regenachtige klimaat van Valdivia kan de kabels beschadigen, of de oude waren gewoon van slechte kwaliteit. Groeten aan iedereen.