Zoek MDM

Bulletin

Schokken in een Nissan Sunny uit 1990

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #42229 door handmatig-mechanisch
Schokken in een Nissan Sunny uit 1990. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo: Mijn Nissan Sunny 1.6 uit 1990 loopt onregelmatig. Ik heb de contactpunten, bougies, condensator en het brandstoffilter (dat erg vuil was) vervangen, maar dat heeft weinig geholpen. Ook de distributieriem is vervangen en de contactpunten zijn afgesteld – eigenlijk een grote onderhoudsbeurt. Hij liep prima totdat ik bij een tankstation ging tanken en hij weer begon te schokken, dus heb ik het brandstoffilter vervangen. Bijna alles is gecontroleerd, maar het is nog steeds niet beter. Het enige wat ik nog niet heb verwijderd is de carburateur, omdat de monteur zegt dat het probleem elektrisch van aard lijkt te zijn. Ik zou het op prijs stellen als u een schema zou kunnen plaatsen waarop te zien is hoe je een bobine met weerstand aansluit. Alvast bedankt voor uw suggesties.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #42230 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp schokken in een Nissan Sunny uit 1990
Hallo Gleyton, een paar jaar geleden had ik een Nissan Sunny, hetzelfde model als die van jou, en ik had hetzelfde probleem. Ik raad je aan om de bougiekabels te vervangen, maar gebruik niet die van de Nissan Sunny. Koop die van een Nissan Sentra II uit 1992, bij voorkeur originele, hoewel aftermarket kabels ook prima zijn. Het voordeel van deze kabels is dat ze de bougie beter bedekken. Nog iets wat ik je aanraad, en waar je de monteur op moet wijzen, is dat hij bij het monteren van de bougies moet controleren of de bougieaansluiting, als die vastgeschroefd is, goed vastzit. Bij nieuwe bougies zit deze aansluiting meestal los, en monteurs controleren dat vaak niet. Als de aansluiting los zit, kan dat schokken veroorzaken. Ik hoop dat deze informatie nuttig is. Groetjes en succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #42231 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp schokken in een Nissan Sunny uit 1990
Het is vrijwel zeker de bobine.
Ik had een Seat Cordoba uit 2000 en een Ford Mondeo uit 2000, en beide schokten na 12 jaar.
Door de bobine te vervangen, liepen ze weer als nieuw.
Groetjes.
PS: Laat ons weten hoe het gaat als je het geprobeerd hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #42234 door handmatig-mechanisch
Beste Antoniorecio: Ik ga de spoel vervangen en de resultaten laten weten. Het probleem is dat ik graag een schema zou willen zien om me te helpen bij de juiste installatie van de spoel, aangezien deze naast een weerstand ook een soort condensator bevat. Bij nader onderzoek heb ik gemerkt dat sommige draden niet zijn aangesloten. Een schema met tekeningen van het systeem zou geweldig zijn. Wat betreft de draden: ik heb ze minder dan een maand geleden vervangen.
Ik heb online gelezen dat er bij het afstellen van een Sunny uit '90 geen opening in het membraan mag zitten, maar er werd niet uitgelegd hoe je dat kunt verhelpen. Bedankt aan iedereen die meedoet, en zodra ik de spoel heb vervangen en weet hoe ik hem correct moet aansluiten, zal ik de resultaten melden. Ik zal proberen foto's te maken, zodra de regen stopt, van welke draden er "zonder functie" in mijn geliefde '90 Station zitten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #42241 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal: Ik wilde jullie laten weten dat ik bougiekabels uit Japan heb gekocht, en zodra ik ze had vervangen, was alles weer perfect. Zoals ik al zei, waren de oude kabels nog geen twee maanden oud. De verkoper vertelde me dat je makkelijk kunt controleren of de kabels beschadigd zijn door te kijken of de radio kraakt of storingen heeft; zo ja, dan is dat een zeker teken dat de kabels kapot zijn. Bedankt aan iedereen die zich zorgen maakte over mijn pareltje uit '90, en ik hoop dat jullie iets van mijn ervaring leren. Misschien beschadigt het regenachtige weer in Valdivia de kabels, of misschien waren de oude gewoon van slechte kwaliteit. Groetjes allemaal!