Zoek MDM

Bulletin

Chery S21: Hulp bij afstelling distributie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42090 door handmatig-mechanisch
Chery S21 Timing Tune-Up Help Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden. Ik wil jullie graag vertellen dat een familielid de distributieriem en waterpomp van zijn Chery S21, een Chinese auto, moest vervangen. Mijn ervaring was dat bij het demonteren en inspecteren van de nokkenaspoelies, er geen markeringen of referenties waren, alleen wat witte markeringen gemaakt door de vorige monteur, maar wel op de poelie en nergens op het motorblok. Het probleem is dat ik de twee witte markeringen van elke poelie met de zijkanten tegen elkaar heb gezet en het werkte. Lang verhaal kort: de riem heeft een spanlager en een kunststof lager. Het kunststof lager van dat laatste kon geen blok vooruit en brak, waardoor ik de distributie en alles kwijtraakte. En nu, ondanks de vele pogingen om de vorige markeringen te vinden, start hij niet. Volgens mij krijg ik de nokkenas niet aan de praat. Ik weet niet wat ik moet doen. Om het kleppendeksel te verwijderen moet ik de helft van de motor demonteren. Wat adviseren jullie me? Heel erg bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42105 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Chery S21: Hulp bij het afstellen van de distributie
WEL, EVEN HERZIEN... DE CHERY IS EEN GROTE ROMMEL... OM DE KLEPPENKAP TE VERWIJDEREN MOET JE ALLES VERWIJDEREN... EEN MOTOR DIE VAN BUITEN BETER WERKT... HIJ STARTTE NIET MET DE MERKEN OMDAT DE KLEP MOGELIJK VASTZIT... DUS ALS IK HEM VOLLEDIG DEMONTEER, ZAL IK JE INFORMEREN

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.