Zoek MDM

Bulletin

subaru impreza

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #42043 door handmatig-mechanisch
Subaru Impreza Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een vraag om jullie hulp. Ik heb een Subaru Impreza 1.6 uit 1996. De motor is onlangs gereviseerd met volledig nieuwe onderdelen, maar de hydraulische klepstoters maken lawaai. Een vriend raadde me aan om Mobil 20W-50 olie te gebruiken om de klepstoters te smeren, maar er zit nu Mobil 10W-40 in. Ik weet niet zeker welke olie het beste is of wat jullie zouden aanraden voor een recent gereviseerde motor zoals deze. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden - 12 jaar en 6 maanden geleden #42049 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Subaru Impreza
Gebruik 15W40-olie, want als je een dikkere olie gebruikt, kan deze moeilijker door de kleine gaatjes van de klepstoters dringen wanneer de olie koud is.
Laatst bewerkt: 12 jaar 6 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #42055 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Subaru Impreza
Broer, de viscositeit verschilt enorm per merk. Ik zou je aanraden om de olie af te tappen en handmatig bij te vullen buiten de auto. Als de olie eruit loopt wanneer je de motor opnieuw start, moet je controleren of de oliedruk in de cilinderkop zich opbouwt (het feit dat het oliedruklampje uitgaat bij het starten van de auto, betekent niet dat de cilinderkop goed gesmeerd wordt). Als de motor volledig gereviseerd is, mag je NOOIT, maar dan ook NOOIT additieven toevoegen! Nooit!