Zoek MDM

Bulletin

subaru impreza

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42043 door handmatig-mechanisch
Subaru Impreza Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een hulpvraag. Ik heb een Subaru Impreza 1.6 uit 1996. Ik heb de motor afgesteld, alles was nieuw, maar de hydraulische klepstoters maken nog steeds lawaai... Volgens een vriend raadde hij me aan om 20W-50 Mobil-olie erin te doen om de klepstoters te vullen, maar momenteel gebruikt hij 10W-40 Mobil en ik weet echt niet welke olie het beste is of welke jullie aanbevelen voor een net afgestelde motor zoals deze. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden - 12 jaar en 4 maanden geleden #42049 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Subaru Impreza
Gebruik 15W40 olie, want zwaardere olie maakt het moeilijker voor de olie om door de kleine gaatjes in de stoters te dringen als de olie koud is.
Laatst bewerkt: 12 jaar 4 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42055 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Subaru Impreza
Broeder, de viscositeit varieert enorm per merk. Ik zou je aanraden om ze eruit te halen en ze handmatig buiten te vullen. Als ze leeglopen wanneer je de auto weer start, moet je ervoor zorgen dat de oliedruk naar de cilinderkop stijgt (als het oliewaarschuwingslampje uitgaat wanneer je de auto start, betekent dit niet dat de cilinderkop goed gesmeerd wordt). Als de motor onlangs volledig is gerepareerd, VOEG DAN NOOIT ADDITIEVEN TOE, WEES VOORZICHTIG, NOOIT!