Zoek MDM

Bulletin

Galloper 2.5 TD heeft een gebrek aan vermogen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41850 door handmatig-mechanisch
Galloper 2.5 TD gebrek aan vermogen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een Galloper 2.5 TD intercooler uit 2000. Ik heb de motor vervangen en sindsdien merk ik dat hij behoorlijk wat vermogen mist. Ik heb de compressie van de motor die ik heb gemonteerd gecontroleerd en die is perfect. De injectiepomp is precies op het juiste moment afgesteld. Hij rookt niet en start perfect. Het probleem doet zich voor bij acceleratie vanaf 3000 tpm, hij maakt lichte schokkerige bewegingen en kan de maximale snelheid niet bereiken.
Ik heb ook de turbo gecontroleerd en die loopt prima op 0,9 bar.
Er zitten vacuümmagneetkleppen op de intercooler geschroefd, en daar denk ik het probleem te zitten. Ik ben ze gaan controleren en heb het enigszins verbeterd, maar hij trekt niet. De handleiding maakt niet duidelijk waar ze voor dienen en hoe ze werken. Als iemand hetzelfde probleem heeft gehad, graag hulp. Met:cheer: vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41866 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs het gebrek aan vermogen bij de
Niet in die auto, maar ik heb hetzelfde probleem in andere auto's gehad, en het probleem was simpel. Ik weet niet of het bij jou ook zo is. Het dieselfilter. Ik wil je ook vertellen dat als je de neiging hebt om te veel olie te vullen, de motor het verbrandt en de katalysator verstopt raakt, wat het motorvermogen vermindert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41915 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs het gebrek aan vermogen bij de
Bedankt voor je bijdrage, ik wil je graag vertellen dat de filters nieuw zijn en de olie op het maximum is, we gaan naar het juiste niveau. Het probleem is dat, hoewel het verbeterd is omdat ik een aantal magneetventielen heb onderzocht die de EGR moduleren en de injectiepomp vacuüm trekken om de rijkdom te verhogen wanneer de turbo blaast en ook wanneer je de airconditioning aanzet, bij hoge snelheid de 4500 tpm niet haalt en blijft hij schokken. Ik heb ook de snelheidsmetersensor vervangen omdat deze het elektrische schema van het EGR-systeem beïnvloedt en de waarheid is dat het veel verbeterd is. Wanneer je vanuit stilstand wegrijdt, merk je dat hij schokt en de turbo is merkbaar vanaf 1700 tpm +/-, maar wanneer hij 3000-3100 tpm bereikt, blijft hij staan en trekt hij niet. We gaan verder met het onderzoek, het volgende wat ik van plan ben te doen is de turbo testen, maar onderweg zal ik er een drukmeter op zetten en kijken of hij blijft duwen vanaf 3000 tpm. Ik heb ook gemerkt dat de intercoolerventilator niet aanslaat. Ik laat je weten hoe het gaat. Met vriendelijke groet, vriend. :cheer: