Ik heb een Chevrolet S10 uit 1996. Het bleek dat ik net van huis was toen de motor plotseling afsloeg. Ik probeerde hem zelf te starten, maar toen sloeg hij weer af. Ik herhaalde de handeling opnieuw. Ik deed hetzelfde. Ik belde een vriend om me naar huis te slepen, die overigens maar een paar straten verderop is.
Ik belde een monteur en hij vertelde me dat het een computerprobleem was en dat de auto vervangen moest worden. Hij rekende meer voor het transport van de truck naar zijn garage: $ 680.000. Uiteraard vertelde ik hem dat ik hem voor een bescheiden bedrag zou komen bekijken. Toen kwam er nog iemand, ook een monteur, en die vertelde me over een aantal sensoren, zoals het stationair toerental en de positie van de volgende nokkenas, een scanner. Het kostte me in totaal $ 450.000. Omdat ik al wel wat verstand heb van mechanica, maar niet van elektriciteit, zei ik nee, die gasten willen me belazeren. Nou, ik zal je vertellen dat de truck 190.856 kilometer heeft. Ik heb hem gekocht met up-to-date onderhoud bij Grinflir, een Chevrolet-dealer die niet meer bestaat. Het enige wat ik aan de truck heb gedaan, is de knop boven het stuur vervangen, waarmee de parkeerlichten worden geactiveerd. De motor voelt behoorlijk krachtig aan, er zijn geen vreemde geluiden, hij start gelijkmatig, soms slaat het gaspedaal normaal aan en slaat dan weer af, soms trap ik het gaspedaal in en pomp ik het, maar dan slaat hij af, er branden geen lampjes op het dashboard, ze branden allemaal normaal, de computer en het motorstoringslampje gaan normaal aan en uit, enzovoort. Ik zou een snelle reactie op prijs stellen, aangezien de truck mijn bron van inkomsten is, alvast bedankt.