Goedenavond, ik heb een Nissan Sentra uit 1992. Mijn probleem is dat de versnellingen 's ochtends niet normaal ingrijpen. Wat ik doe, is de versnelling uitzetten zodat hij vooruit kan. Na een tijdje trekken gaan ze weer normaal in. Ongeveer 4 maanden geleden hebben ze de koppeling, remblokken, kraag en pers vervangen. Alleen het vliegwiel moest worden gerepareerd. Voorheen had hij dit probleem niet en trokken ze perfect. Ongeveer 5 dagen geleden begon hij dit probleem te krijgen. Ik dacht dat de koppeling los was gezet, maar nee, de afstelling is correct. Ik heb het oliepeil gecontroleerd en dat is in orde. Daar zeiden ze dat ik mijn koppeling moest controleren. Misschien werkt hij niet meer, maar zoals ik al eerder zei, is er niet veel veranderd. Een tip die ze me gaven, is om mijn koppeling op deze manier te controleren. Zet hem aan en zet hem op de 4e versnelling. Laat de koppeling langzaam los. Als de motor afslaat, is alles in orde. Wat ik ook heb gedaan. Als de auto afslaat, betekent dat dat de koppeling in orde is. Misschien is er nog een ander probleem. Overigens is er nog een belangrijk feit dat ik heb opgemerkt voordat ik... Ik had dit probleem met een ratelend geluid (vreemd geluid) en ik denk dat het komt door de halsband die het geluid produceerde... Nou, ik hoop dat u mij kunt helpen, alvast bedankt...