Zoek MDM

Bulletin

Hulp met de transmissieriem op een Monza 1.8 uit 1987

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41581 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb hulp nodig met de distributieriem van mijn Chevrolet Monza 1.8 uit 1987, omdat er een paar tanden zijn afgebroken. Ik heb een nieuwe gekocht en ik kan hem er niet op zetten omdat de eerder genoemde auto geen spanner heeft. Alles is gerepareerd, zowel de waterpomp, het nokkenastandwiel als het tandwiel achter de demper. Ik heb dringend hulp nodig. Ik zou het zeer op prijs stellen
als iemand me kan vertellen hoe ik hem op een andere manier kan monteren.:( :( :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41584 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij de transmissieriem van de Monza 1.8 uit 1987.
De distributieriem kan worden gespannen door de waterpomp los te draaien. Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41586 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij de transmissieriem van de Monza 1.8 uit 1987.

14982cuma schreef: De distributieriem kan worden gespannen door de waterpomp los te maken en te draaien. Ik hoop dat deze informatie helpt.

Bedankt, ik heb het zo gedaan. Ik heb de waterpomp losgemaakt, maar hij draaide niet. Ik heb zelfs geprobeerd hem te verwijderen, maar dat lukte niet. Als er een speciale manier is om hem te verwijderen, zou dat zeer welkom zijn. Bedankt voor je hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41626 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik weet waar je het over hebt.
Ik raad aan
om 1. de timingmarkeringen of distributiepunten te plaatsen
. 2. Begin met de krukas, die zich hieronder bevindt
. 3. Ga dan door naar de waterpomp.
4. Ik denk dat die riem verder niets sleept. Blijf daarom aan de riem trekken, niet zo hard dat de krukas beweegt, en breng hem dan naar het tandwiel of tandwiel. Plaats hem niet helemaal, maar laat hem rusten met de tanden tot 3/4 van de breedte van de riem. Maak je geen zorgen over het volledig plaatsen, want dat lukt je met je eigen kracht niet. Forceer hem niet met hefbomen, want dan kun je hem breken.
5. Draai nu met behulp van een dop en een geschikte staaf voor de krukasmoer (hieronder) deze richting de kant van de nokkenas die nog gemonteerd moet worden. Vraag iemand om je te helpen de krukas te verplaatsen en voorkom dat de distributieriem eraf loopt. Draai hem, zodra hij gemonteerd is, met de dop altijd onderaan, totdat de riem volledig op het nokkenastandwiel zit.

Ik hoop dat dit helpt. Ik heb geprobeerd mezelf zo goed mogelijk uit te leggen.
Zegeningen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41627 door handmatig-mechanisch

XURUMBELICO SAM schreef: Hallo, ik weet waar
je het over hebt. Ik raad aan
: 1. Plaats de timingmarkeringen of distributiepunten
2. Begin met de krukas, die zich onderaan bevindt
3. Ga dan door de waterpomp
4. Ik denk dat die riem verder niets sleept. Blijf daarom aan de riem trekken, nooit zo hard dat de krukas beweegt, en breng hem dan naar het tandwiel of tandwiel zonder hem volledig te plaatsen, maar laat hem rusten op de tanden tot 3/4 van de breedte van de riem. Maak je geen zorgen over het volledig plaatsen, want dat zal je met je eigen kracht niet lukken. Forceer hem niet met hefbomen die hem kunnen breken.
5. Draai nu, met behulp van een dop en een geschikte staaf voor de krukasmoer (hieronder), deze richting de kant van de nokkenas die nog gemonteerd moet worden. Vraag iemand om je te helpen de krukas te verplaatsen terwijl je voorkomt dat de distributieriem eraf loopt. Eenmaal gemonteerd, draai je hem met de dop altijd onderaan totdat de riem volledig op het nokkenastandwiel zit.

Ik hoop dat dit helpt. Ik heb geprobeerd het zo goed mogelijk uit te leggen.
Zegeningen.

Hartelijk dank, je uitleg is me heel duidelijk. Ik ga het doen en voor zover ik kan zien, denk ik dat het gaat werken. Bedankt voor de hulp.