Zoek MDM

Bulletin

Nissan Sentra 2, bouwjaar 98, hapert bij vertrek

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41522 door handmatig-mechanisch
Nissan Sentra 2, bouwjaar 98, slaat af bij vertrek. Uitgegeven door manual-mecanica.
Hallo vrienden. Allereerst wil ik even gedag zeggen. Nou, mijn probleem is het volgende: ik heb een Nissan Sentra 2 uit 1998 die me veel problemen geeft. Wat er gebeurt, is dat de auto plotseling niet meer start. Ik heb hem laten nakijken door een monteur en hij vertelde me dat de tanden van het distributietandwiel gebroken waren en dat de auto een verkeerde timing had. De cilinderkop is verwijderd, de kleppen zijn gerepareerd, de distributieketting is vervangen, de tandwielen zijn vervangen en de auto is afgesteld. Maar het blijkt dat als ik hem start, de auto ongeveer drie seconden start, de motor afslaat en niet meer start. De auto heeft een goede timing, hij vonkt, de ontstekingsmodule is in zeer goede staat, de verdeler is in orde, de brandstofdruk is goed en de compressie is goed. Maar de storing blijft bestaan. Ik start hem en hij houdt het twee of drie seconden vol, en de motor slaat af en stikt in de benzine.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41573 door handmatig-mechanisch
De reactie van Manual-mecanica op de stilstand van de 98 Nissan Sentra 2 aan de startlijn.
Ik heb geen Nissan, maar er zou een brandstofretourleiding naar de tank moeten zitten. Controleer of die niet verstopt is. Ik hoop dat het helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41582 door handmatig-mechanisch
De reactie van Manual-mecanica op de stilstand van de 98 Nissan Sentra 2 aan de startlijn.
We gaan de drukregelaar en de leidingen controleren. Bedankt voor je hulp, ik laat je weten hoe het gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41587 door handmatig-mechanisch
Er ontbreken enkele gegevens. Om u een precies antwoord te geven,
controleer of de motor injectie heeft. Controleer of de katalysator niet verstopt is. Verwijder de lambdasonde en probeer de motor zonder te starten. Als de motor start, kunt u er zeker van zijn dat de katalysator verstopt is. Ik hoop dat ik u hiermee geholpen heb.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41589 door handmatig-mechanisch
Bedankt, vriend. De motor heeft elektronische brandstofinjectie en ik heb de katalysator al getest, maar hetzelfde gebeurt. Het probleem is dat ik hem heb gescand en code 55 kreeg, wat aangeeft dat het systeem in orde is. Ik heb echter begrepen dat sommige scanners in deze auto niet alle sensoren uitlezen. Wat ik moet doen, is een on-board diagnose uitvoeren, maar ik heb geen schema om de pinnen van de diagnoseaansluiting te overbruggen om de codes te kunnen uitlezen. Als iemand die heeft, zou ik dat op prijs stellen. De diagnoseaansluiting is 14-pins.