Zoek MDM

Bulletin

problemen met ckp neon

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41434 door handmatig-mechanisch
Problemen met CKP Neon Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een probleem met een Neon uit 1997. We hebben een Neon-motor uit 2006 gemonteerd, maar ik realiseerde me niet dat de positie van de ckp in dit model is gewijzigd (vanaf de onderkant, vooraan, onder het oliefilter). Deze werkt op cilinder 1. In de motor uit 2006 zat hij onder de startmotor en werkt hij op cilinder 4. Alles werkt prima en alle accessoires passen goed, maar ik krijg geen injectiepuls of stroom naar de bougies. Er is wel stroom en signaal. Het enige wat ik heb kunnen waarnemen is dat in het model uit 1997 de tanden die het signaal naar de ckp geven, zich in het contragewicht van de drijfstang in cilinder 1 bevinden, maar dat deze 4 lange tanden heeft. In het model uit 2006 zitten ze in het contragewicht van cilinder 4, maar dat deze meer en kleinere tanden heeft. Mijn vraag is nu dat de PCM het signaal van de sensor ontvangt, maar geen puls of stroom doorgeeft. Zou het kunnen dat het signaal door de PCM verkeerd wordt geïnterpreteerd vanwege het verschil in de tanden van de contragewichten?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.