Ik heb een probleem met een Neon uit 1997. We hebben een motor van een Neon uit 2006 geïnstalleerd, maar ik wist niet dat de krukaspositiesensor (CKP) in het model uit 1997 anders geplaatst was (deze zat aan de onderkant, onder het oliefilter, en werkte op cilinder 1). In de motor uit 2006 zit hij onder de startmotor en werkt hij op cilinder 4. Alles lijkt goed te werken en alle accessoires zijn correct uitgelijnd, maar ik krijg geen injectiepuls of stroom naar de bougies. Er is wel stroom en een signaal. Het enige wat ik heb kunnen vaststellen, is dat in het model uit 1997 het getande onderdeel dat het signaal naar de CKP stuurt, zich op het contragewicht van de drijfstang in cilinder 1 bevindt, maar dat heeft vier lange tanden. In het model uit 2006 zit het op het contragewicht van cilinder 4, maar het heeft meer tanden en die zijn korter. Mijn vraag is nu: de PCM ontvangt het signaal van de sensor, maar stuurt geen puls of stroom door. Zou het signaal door de PCM verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden vanwege het verschil in de getande componenten van de contragewichten?