Zoek MDM

Bulletin

Ontluchten van het hydraulische koppelingssysteem van de Ford 350

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41129 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, beste monteursvrienden.
Ik heb informatie nodig over de ontluchtingsprocedure voor het hydraulische koppelingssysteem van een Ford 350 Super Duty uit 2012. Het gaat om het zogenaamde "pre-fill"-systeem; er zit geen ontluchtingsschroef in.
Alle informatie hierover kunt u naar mij sturen via mijn e-mailadres:
Alvast hartelijk dank.
Succes voor iedereen

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41151 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Ontluchten van het hydraulische koppelingssysteem van de Ford 350
Ik zou ook graag meer over dit probleem willen weten, want ik heb er nooit de gelegenheid voor gehad.
Wat je zegt doet me vermoeden dat Ford de cilinder en slang mogelijk al gevuld en afgedicht verkoopt voor installatie. (Ik weet het niet, ik gok maar wat.)

Als iemand hier meer over weet, kijk dan of ze eventuele twijfels kunnen wegnemen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41195 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Ontluchten van het hydraulische koppelingssysteem van de Ford 350
Beste vrienden,

ik wil jullie graag laten weten dat we gisteren het probleem met het ontluchten van het hydraulische koppelingssysteem van de Ford 350HD uit 2012 (voorgevuld systeem) hebben kunnen oplossen. Hieronder volgt de procedure die we hebben gevolgd:
1. Demonteer de hulpcilinder (de cilinder die aan de motorbehuizing is bevestigd).
2. Koppel de slang los van de hulpcilinder.
3. Koppel de slang los van het remvloeistofreservoir.
4. Sluit een doorzichtige plastic slang aan op de slang van de hulpcilinder. Vul deze met remvloeistof en houd deze verticaal totdat het niveau de hoogte van de koppelingshoofdcilinder overschrijdt.
5. Breng met een naaldloos injectieapparaat remvloeistof aan op de slang die naar de pomp leidt.
6. Trap het koppelingspedaal enkele keren langzaam in en zorg ervoor dat u remvloeistof op de toevoerslang aanbrengt. Lucht ontsnapt door de doorzichtige slang, die gedurende de hele procedure verticaal moet blijven. Het lijmniveau in deze slang moet boven de pompstand blijven. Bedien het pedaal totdat er geen luchtbellen meer ontsnappen.
7. Houd de hulpcilinder verticaal met de inlaat naar boven en vul deze met lijm. Zorg ervoor dat er geen lucht meer in zit. Houd de cilinder rechtop tot u klaar bent om aan te sluiten.
8. Sluit de toevoerslang van de pomp af. Verwijder de transparante slang en sluit de slang van de hulpcilinder snel af met uw vinger.
9. Sluit de hulpcilinder snel aan op de slang en voorkom morsen van lijm uit de cilinder.
10. Plaats de hulpcilinder terug.
11. Controleer of de toevoerslang van de pomp vol zit met lijm en sluit deze aan op de reservecontainer.

Nu is het tijd om te controleren of het systeem goed werkt.