Zoek MDM

Bulletin

Audi A4 met olie in bougies

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden - 12 jaar en 5 maanden geleden #40990 door handmatig-mechanisch
A4 met olie in bougies
Hallo, ik heb het volgende probleem: ik heb een Audi A4 1.8T uit '96 en de bougies zitten vol met olie. Ik heb de pakkingen van het kleppendeksel vervangen, de olie schoongemaakt en nieuwe bougies erin gezet, maar de auto loopt nog steeds slecht. Hij start moeilijk en als hij start, verliest hij vermogen en schokt hij. Ik denk dat het de turbo, injectoren of kleppen zijn. Ik zou het op prijs stellen als iemand mijn twijfels kan wegnemen en het probleem kan oplossen. Alvast bedankt en excuses voor het lange bericht.
Laatst bewerkt: 12 jaar 5 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40992 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op de Audi A4 met olie in de bougies
Verwijder de oliedop terwijl de auto draait. Als er veel lucht ontsnapt, wijst dit erop dat de zuigerveren defect zijn.

Verwijder de bougies, installeer een drukmeter en controleer of de cilinderdruk in alle zuigerveren gelijk is. Als u een Autodata of handleiding hebt, controleer dan de door de fabrikant aangegeven druk.

1. Defecte zuigerveren, slechte olie-inlaat.
2. Defecte of verslechterde cilinderkoppakking en olie die in de cilinder komt.
3. Zeldzame storing, maar het kan een defecte klepzetel zijn, waardoor er olie in de cilinder kan komen.

U zult de motor hoe dan ook moeten openen.

Laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden - 12 jaar en 5 maanden geleden #40995 door handmatig-mechanisch
Als er olie in de cilinders komt, zou er dan geen rook uit de uitlaat moeten komen? Ik ga in ieder geval proberen wat je zei, bedankt.
Laatst bewerkt: 12 jaar 5 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40997 door handmatig-mechanisch
Als er geen rook uit de uitlaat komt of er geen olie wordt verbruikt, ligt het probleem waarschijnlijk bij het ontstekingssysteem. Het heeft een vonk met een lage sterkte, kabels met een te hoge weerstand (8 tot 10 Kohm max. per 30 cm lengte), slecht gekalibreerde bougies, bobine(s) met een laag vermogen, een signaal van de schakelaar naar het contact met een lagere spanning, enz. Dit verklaart ook de startproblemen. Voor een optimale werking zijn 3 dingen van belang: de compressie van de motor (bij turbomotoren is de compressie iets lager dan bij aanzuigmotoren, maar deze moet minimaal 100 lbs / in2 zijn), een goede vonk en brandstof.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40999 door handmatig-mechanisch
Uuuuuh, laten we eens kijken of je er diesel in hebt gedaan. Daarom start hij niet en zitten de bougies vol olie.

Koppel de brandstofinlaat los, tap wat olie af en probeer hem aan te steken. Als hij brandt, gebruik dan benzine. Als hij niet aanslaat of moeite heeft om diesel te krijgen, kun je zien of het diesel is. Als het diesel is, ziet het er olieachtig uit en ruikt het anders dan benzine.