Zoek MDM

Bulletin

m ford ka het temperatuurlampje blijft branden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40912 door handmatig-mechanisch
Ford Ka temperatuurlampje blijft branden. Geplaatst door manual-mecanica
Kan iemand me hiermee helpen? Het probleem is het volgende: ik heb een Ford Ka uit 2005. De temperatuur is prima, de elektrische ventilator werkt prima en de koelvloeistoftemperatuur is in orde, dat wil zeggen, alles werkt normaal. Maar het temperatuurlampje op het dashboard brandt constant vanaf het moment dat ik de auto start tot ik hem weer uitzet. Wat zou het kunnen zijn? Help me alstublieft, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40991 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp van een Ford Ka waarbij het temperatuurlampje blijft branden.
Je hebt verschillende opties: je kunt het instrumentenpaneel demonteren en het lampje verwijderen:) <-(doe dat niet, grapje, hehe).
Of je kunt naar de motor gaan en boven de versnellingsbak zitten wat slangetjes en een temperatuursensor in de cilinderkop, die vervangen en klaar. Of, als het daar niet zit, zit het in het expansievat; soms zit het daar wel. Door de kabel te verwijderen, gaat het lampje uit, en door die kabel aan te sluiten op het chassis van de auto, gaat het lampje aan, zodat je weet dat het lampje defect is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.