Goedemorgen, ik ben nieuw op deze site, dus ik zal me even voorstellen. Ik heb een Hyundai Matrix 1.5 CRDI met 180.000 kilometer op de teller, en sinds juni 2012 startte hij af en toe niet. Hij kon 15 dagen perfect rijden, en op de 16e startte hij plotseling niet, maar een half uur later zette ik het contact aan en startte hij weer normaal.
Bij Gamboa Motor (mogelijk de meest corrupte van Spanje) vertelden ze me dat ik drie injectoren moest reviseren en de brandstofpomp moest vervangen, omdat volgens hen de computer daar defect was (dit is onmogelijk, aangezien de machine alleen sensoren detecteert, geen storingen in de pomp of injectoren). Ik heb injectoren gereinigd en er één gereviseerd die defect was bij SanSan-werkplaatsen in Madrid (mogelijk de beste garage die er is en ook nog eens zeer redelijk geprijsd), en de auto rijdt veel beter (soepeler, minder brandstofverbruik, enz.), hoewel ze me waarschuwden dat dat niet de oorzaak was, waardoor hij af en toe niet startte. Na een maand "plaste" het weer.
Bij Talleres Almoauto brachten ze me terug naar de keuringsstation en lieten me zien dat de storing in de nokkenassensor (€80) en de krukassensor (€120) zat. Hyundai betaalt ze al met hun onderdelenprijzen.
Na veel gedoe was dit de oplossing; na een maand vervanging waren er geen problemen meer.
Daarom raad ik iedereen die dit probleem ervaart aan om naar Talleres SanSan aan de Avenida de San Diego (monsters) te gaan voor problemen met de injectie en de pomp. Ga voor diagnose naar de officiële Almoauto-garage aan de Calle Alcalá. Ze bieden uitstekende service en professionaliteit.
Ga nooit naar Gamboa, het zijn oplichters.