Zoek MDM

Bulletin

ABS actieve signalering

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #40816 door handmatig-mechanisch
ABS actieve signalering Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag,

gisteren heb ik de krukassen van mijn klassieke Mégane vervangen, en toen ik vandaag de auto startte, merkte ik dat de ABS- en SERV-lampjes niet uit waren zoals normaal. Ik heb geprobeerd de accu te verwijderen, maar de lampjes bleven branden. Als iemand me kan vertellen hoe ik dit kan oplossen, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #40819 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp Actieve ABS-signalering
Dit lampje gaat branden omdat een van de sensoren niet werkt of vuil is. Er zit er één op elk wiel, op de fusee, vlak bij het naaflager.

Haal ze eruit, maak de uiteinden schoon en giet wat oplosmiddel of benzine op de fusee.

Til één wiel van de grond en beweeg het snel met je hand. Het lampje zou moeten knipperen. Dit geldt voor alle wielen.
Het wiel dat niet knippert, is mogelijk kapot of de storing is mogelijk opgeslagen in de ECU. Totdat je een diagnosetool via OBD aansluit en de storing verhelpt, gaat het lampje niet uit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #40842 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen,

bedankt voor uw reactie. Ik heb uw aanbeveling opgevolgd en heb geconstateerd dat een tandwielvormig tandwiel vlak bij de wielkast is afgebroken, omdat ze een aansluiting met een hogere bouthoogte dan de originele hebben gemonteerd en het tandwiel daardoor raakte. Nu heb ik een vraag. Ik moet de auto naar de garage brengen, die 150 km van mijn huis is. Ik wil graag weten of het goed is om dat tandwiel helemaal te verwijderen, zodat het geen geluid meer maakt. Want als ik rem, maakt het wel een geluid, maar het lijkt alsof het geen geluid maakt.

Met andere woorden, kan ik rijden zonder dat wiel?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #40844 door handmatig-mechanisch
Hallo, het tandwiel werkt met de wielpositiesensor. Je moet dat tandwiel vervangen. Controleer de sensor
en reset ten slotte het geheugen van de ECU met een autoscanner.
Als je met een gematigde snelheid kunt rijden, 50/60 km/u,
oh, verwijder dan die bout zodat hij de remschijf niet raakt. Plaats een kortere bout
. Succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #40846 door handmatig-mechanisch
Zoals Gregorio Jose je vertelt: doe het rustig aan, neem de tijd en laat hem het beschadigde toonwiel vervangen.
Met een beetje geluk gaan de foutlampjes uit, of in het ergste geval moet je een machine gebruiken om de fout uit de besturingseenheid te wissen.

Als het helpt, klik dan op "bedankt", want mijn karma wordt niet naar mijn avatar geüpload:) .