Zoek MDM

Bulletin

ABS actieve signalering

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40816 door handmatig-mechanisch
Actieve ABS-signalering. Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemiddag,

gisteren heb ik de fuseekogels van mijn klassieke Megane vervangen. Vandaag, toen ik de auto startte, merkte ik dat de ABS- en SERV-lampjes niet uitgingen zoals normaal. Ik heb geprobeerd de accu los te koppelen, maar de lampjes blijven branden. Als iemand me kan vertellen hoe ik dit kan oplossen, zou ik dat zeer waarderen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40819 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp actieve ABS-signalering
Dat waarschuwingslampje gaat branden omdat een van de sensoren niet werkt of vervuild is. Er zit er één op elk wiel, op de fusee, vlakbij het homokinetische lager.

Verwijder ze, maak het uiteinde schoon en spuit wat oplosmiddel of benzine op het sensorwiel.

Til een wiel van de grond en beweeg het snel met de hand; het lampje zou moeten knipperen. Doe dit voor alle wielen.
De sensor die niet knippert is mogelijk defect, of de foutcode is opgeslagen in de ECU en het lampje blijft branden totdat u een OBD-diagnoseapparaat aansluit en de code wist.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40842 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen,

bedankt voor uw reactie. Ik heb uw aanbeveling opgevolgd en geconstateerd dat een tandwiel, vlakbij de wielnaaf, is afgebroken. Dit komt doordat er een wielmoer met een langere bout dan de originele is gemonteerd, waardoor het tandwiel is beschadigd. Nu heb ik een vraag: ik moet de auto naar een garage brengen die 150 km van mijn woonplaats ligt, en ik wil graag weten of het geen probleem is om dat tandwiel volledig te verwijderen, zodat het geen lawaai meer maakt. Het maakt namelijk wel lawaai bij het remmen, ook al lijkt het alsof er niets aan de hand is.

Met andere woorden, kan ik zonder dat tandwiel verder rijden?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40844 door handmatig-mechanisch
Hallo, het tandwiel werkt samen met de wielpositiesensor. Je moet dat tandwiel vervangen. Controleer de sensor
en reset tot slot het ECU-geheugen met een diagnosescanner.
Als je met een matige snelheid (50-60 km/u) kunt rijden,
controleer dan of de bout geen contact maakt met de remschijf. Vervang hem door een kortere
. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40846 door handmatig-mechanisch
Zoals Gregorio Jose zegt, doe het rustig aan, haast je niet en laat het beschadigde toonwiel vervangen.
Met een beetje geluk gaan de waarschuwingslampjes uit, of in het ergste geval moet je een diagnoseapparaat gebruiken om de foutcode uit de ECU te wissen.

Als dit je geholpen heeft, klik dan op "bedankt", want dat verhoogt de karma van mijn avatar niet:) .