Zoek MDM

Bulletin

vermogensverlies in Ford Transit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #40172 door handmatig-mechanisch
Vermogensverlies in Ford Transit Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik wilde jullie graag vertellen over een probleem met de Ford Transit 2.4 TD uit 1997 van een vriend. De symptomen zijn duidelijk: de auto verliest enorm veel vermogen. Bij het schakelen is er in het begin van elke versnelling een lichte vermogensafname, maar niet al te veel. Halverwege de versnelling (50 km/u in de 3e versnelling, 70 km/u in de 4e) stopt de auto echter met accelereren en moet je naar de volgende versnelling schakelen om weer snelheid te maken. Het motorstoringslampje brandt. Ik dacht dat het misschien de turbo was, dat die niet goed werkt, maar ik weet het echt niet meer. Ik weet niet wat het anders zou kunnen zijn of hoe ik kan controleren of het de turbo is of iets anders. Alle hulp is welkom. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #40183 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp vermogensverlies in een Ford Transit
Hallo Pedro1981.
Je hebt ons niet verteld of er rook is, welke kleur die heeft, of er een brandlucht of oliegeur in de lucht hangt, of wat de drukmetingen op de meters zijn. Je probleem zou de zuigerveren, de turbo of de brandstof kunnen zijn, maar om je beter te kunnen helpen, hebben we meer informatie nodig. Succes,
Miguel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #40216 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp vermogensverlies in een Ford Transit
Hallo, allereerst hartelijk dank voor uw aandacht. Ik wilde u laten weten dat de bestelwagen geen vreemde rook uitstoot of iets dergelijks, en ik heb eerlijk gezegd geen idee van de druk. Ik denk dat er een probleem is met de brandstofpomp, want als ik de sleutel omdraai, blijft de motor draaien. Mij is verteld dat dit probleem met de pomp ook het vermogen kan beïnvloeden. Er is ook een olielek dat ik probeer te vinden. Ik wilde de motor reinigen met een ontvetter, maar ik weet niet precies wat de beste manier is. Als u me kunt helpen, zou ik dat zeer waarderen.