Zoek MDM

Bulletin

vermogensverlies in Ford Transit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #40172 door handmatig-mechanisch
Vermogensverlies in Ford Transit Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik wilde jullie vertellen wat er aan de hand is met de Ford Transit 2.4 TD uit 1997 van een vriend. De symptomen zijn duidelijk: hij heeft een enorm vermogensverlies. Ik kan je vertellen... je schakelt in en de eerste helft van elke versnelling verliest vermogen, maar niet te veel. En als je bij de tweede helft van de versnelling komt (50 km/u in de derde, 70 km/u in de vierde), trekt de bus niet meer en moet je hem in de volgende versnelling zetten om de snelheid te verhogen. Het motorstoringslampje brandt. Ik dacht dat het de turbo zou kunnen zijn, dat die niet goed werkt, maar eerlijk gezegd ben ik helemaal de weg kwijt. Ik weet niet wat het nog meer zou kunnen zijn of hoe ik kan controleren of het de turbo is of wat dan ook. Als iemand me zou kunnen helpen, zou dat geweldig zijn. Bedankt voor alles.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #40183 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp vermogensverlies in een Ford Transit
Hoi Pedro1981.
Je hebt ons niet verteld of er rook in zit, welke kleur het heeft, of er een brandlucht of olielucht in de lucht hangt, of de druk op de meters. Je probleem zou de zuigerveren, turbo of brandstof kunnen zijn, maar om je beter te kunnen helpen, hebben we meer informatie nodig. Succes,
Miguel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #40216 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp vermogensverlies in een Ford Transit
Hallo, allereerst hartelijk dank voor uw aandacht. Ik wil u graag laten weten dat de bus geen vreemde rook of iets dergelijks produceert, en ik weet eerlijk gezegd niet hoe hoog de druk is. Ik denk dat er een probleem is met de pomp, want als ik de sleutel omdraai, blijft de motor draaien. Ik heb me laten vertellen dat dit probleem met de pomp ook van invloed kan zijn op het vermogen. Er zijn ook wat olielekken die ik probeer te lokaliseren. Om dit te doen, wilde ik de motor oliën, maar ik weet niet precies hoe ik dat het beste kan doen. Als u me kunt helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen.