Zoek MDM

Bulletin

dynamo aansluiting..??

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40031 door handmatig-mechanisch
Dynamo aansluiten...? Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik ben nieuw op het forum.
Kan iemand mij vertellen hoe ik een dynamo rechtstreeks op de accu kan aansluiten?
De dynamo die ik heb is een VALEO 120A.
Het heeft een aansluiting gemarkeerd met de letter B+
en een aansluitstekker met twee connectoren die aan de binnenkant gemarkeerd zijn met twee nummers, (rechts 1) en (links 2).

Ik heb een foto toegevoegd, ik weet niet of die gelukt is.

het allerbeste!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40078 door handmatig-mechanisch
Reactie van een mechanische handleiding op het onderwerp van het aansluiten van een dynamo..??
De positieve pool, B+, is de pluspool van de accu. De negatieve pool, de massa, is de behuizing van de dynamo. Als je wilt dat de accu tijdens het rijden oplaadt, moet je de kabel van de regelaar aansluiten op de waakvlam. Of, makkelijker, maar wat je moet doen in plaats van een jumper te maken van B+ naar de aansluiting van de regelaar. Dit is om de accu te activeren. Laat de jumper niet aangesloten. Met vriendelijke groet. :lachen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40079 door handmatig-mechanisch
Reactie van een mechanische handleiding op het onderwerp van het aansluiten van een dynamo..??
Ik begrijp dat er een brug moet worden gemaakt door een lamp tussen b+ en de spanningsregelaar te plaatsen. Het probleem is dat ik niet weet welke de spanningsregelaaraansluiting is. Er zit een bruine stekker en twee contacten in, maar ik weet niet welke overeenkomt met de spanningsregelaar???

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 7 maanden geleden #52125 door handmatig-mechanisch
Hallo, misschien kan dit je helpen. Terwijl je de B+ op de accu hebt aangesloten
en de carrosserie op de aarde, controleer je welke van de pinnen het waarschuwingslampje aanzet.
De ene pin is het waarschuwingslampje en de andere is de positieve pin die de spanningsregelaar van stroom voorziet. Als je me het model geeft, kan ik je misschien helpen met het aansluitschema.