Zoek MDM

Bulletin

soms start het niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #39984 door handmatig-mechanisch
Soms start hij niet. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo forumleden, ik heb een Hyundai Mater automaat uit 2010. Ongeveer twee maanden geleden, nadat hij perfect had gereden, startte hij soms niet meer als ik hem uitzette. Ik liet hem dan een half uurtje afkoelen en daarna startte hij weer. Als hij eenmaal gestart was, bleef hij een paar dagen goed. Op een dag reed ik er een uur mee en viel hij zomaar uit. Hij startte direct weer. De laatste keer, na drie uur rijden, startte hij weer. Zou het de motorsensor kunnen zijn? Hoe kan ik die testen terwijl de auto draait, aangezien ik geen reservemotor heb om mee te testen? Ik waardeer alle hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #39986 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp "soms start hij niet"
Hallo, allereerst controleer je de basisdingen, bijvoorbeeld de brandstofpomp, het brandstoffilter, de bobine, of de accu goed werkt en of er voldoende vloeistof in zit. Het is tenslotte een benzinemotor, toch? Laat het me weten, dan help ik je verder.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #40001 door handmatig-mechanisch
Hallo, het is inderdaad een benzinemotor. Als hij uitvalt, heb ik geen vonk en geen brandstof, wat betekent dat de pomp en de bobine niet werken. Zou het iets kunnen zijn dat losstaat van de rest, zoals een pulssensor, een zekering, enz.?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #40014 door handmatig-mechanisch
Persoonlijk denk ik dat de sensor niets te maken heeft met het feit dat je geen brandstof, vonk of een defecte bobine hebt. Het probleem is elektrisch; je moet stap voor stap te werk gaan, zoals Jack the Ripper al zei! Controleer eerst of de accu goed werkt en controleer vervolgens de zekeringen. Koppel daarna de brandstofleiding los van de carburateur (probeer de motor te starten en zorg ervoor dat eventuele brandstofdruppels niet in de uitlaatpijp terechtkomen). Als er brandstof uitkomt, controleer dan de bobine. Als er geen stroom op de onderdelen staat, controleer dan het contactslot of de startmotor; daar zit het probleem. Laat het me weten. Groeten.