Zoek MDM

Bulletin

soms start het niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #39984 door handmatig-mechanisch
Soms start hij niet. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo medeforumleden, ik heb een Hyundai Matrix automaat uit 2010. Ongeveer twee maanden geleden, nadat hij perfect werkte, viel er eentje uit en startte hij soms niet meer. Ik liet hem ongeveer een half uur afkoelen en toen werkte hij weer. Als hij eenmaal startte, viel hij dagenlang niet meer uit. Op een dag liet ik hem een uur draaien en hij stopte vanzelf, startte meteen weer, en de laatste keer, na drie uur, startte hij weer. Zou het de motorsensor kunnen zijn? Hoe kan ik die testen terwijl de auto draait, aangezien ik geen andere heb om hem mee te testen? Ik zou alle hulp op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #39986 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp dat ze soms niet starten
Hallo, eerst neem je de basisonderdelen door, bijvoorbeeld... brandstofpomp, brandstoffilter, bobine, is de accu in orde, zit er voldoende vloeistof in, is het benzine, klopt dat? Laat het me weten en ik laat het je weten...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #40001 door handmatig-mechanisch
Hallo, de waarheid is dat het benzine is. Als hij het begeeft, heb ik geen vonk of benzine, wat betekent dat de pomp en de bobine niet werken. Zou er iets geïsoleerd kunnen zijn, een pulssensor, een zekering, enz.?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 6 maanden geleden #40014 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat de oorzaak van de storing niets te maken heeft met het ontbreken van benzine, de vonk, de bobine werkt niet, het probleem is elektrisch. Je moet het op onderdelen zoeken, zoals Jack the Ripper al zei! Eerst: kijk of de accu goed werkt, en dan de zekeringen (als die allemaal in orde zijn). Controleer en verwijder dan de slang waar de benzine de carburateur bereikt (probeer altijd te starten, zorg ervoor dat benzine die eruit valt niet in de uitlaat terechtkomt). Als er benzine uit komt, controleer dan de bobine. Als er geen stroom bij een van de onderdelen komt, kijk dan naar de contactsleutel of de startmotor. Daar zit het probleem. Laat het me weten. Groeten.