Zoek MDM

Bulletin

gebroken distributieriem peugeot 306 turbo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39685 door handmatig-mechanisch
Peugeot 306 Turbo distributieriem breuk Geplaatst door manual-mecanica
Beste allemaal: Ik heb een groot probleem!!! Mijn vrouw en ik hebben een Peugeot 306 1.9 turbodiesel en we hebben drie keer een riem gescheurd in minder dan 30.000 km. Hij viel uit bij 100.000 km, toen bij 115.000 km en nu bij 123.000 km. En dat allemaal in één jaar tijd. De eerste twee keer zei de monteur dat het kwam doordat de vacuümpomp vastzat en dat daardoor de nokkenas vastzat en daardoor brak. En de laatste keer... ze weten niet wat er gebeurd is. De oliedruk is gecontroleerd omdat die de nokkenas kon vastgrijpen en dat is het niet. De brandstofinspuitpomp is gecontroleerd en die is in orde. Waarom zou die vastgelopen zijn en waarom zou de riem gebroken kunnen zijn? De waterpomp is in orde, de spanners zijn in orde, ik merk alleen dat ze een mm of minder zijdelings bewegen. Deze keer worden de nokkenastandwielen, de meelooparm en de brandstofinspuitpomp vervangen. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Het is over het algemeen een hele goede auto, en ik wil niet zonder een oplossing zitten. Niemand hier maakt zich zorgen over wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ze zijn in de war. Dingen gebeuren niet zomaar. Alles heeft een oorzaak en een gevolg. Gezien de manier waarop ermee gereden wordt, sluit het uit. Meer zorg, hè, kersenkleurige ventilator, die ik niet heb. Geen terugschakelen of plotselinge acceleraties, en hij is goed onderhouden. Weet iemand of heeft iemand ervaring met dit type auto? Groeten en bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.