Zoek MDM

Bulletin

Het opnieuw vastdraaien van de kopbouten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39602 door handmatig-mechanisch
Het opnieuw vastdraaien van de kopbouten (kopcilinder) Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een vraag over het nadraaien van de cilinderkopbouten. Sommigen zeggen dat dit tussen de 600 en 1000 km moet gebeuren. Is dit nadraaien gebruikelijk of is dit alleen in het verleden gedaan? Wat gebeurt er als het aanhaalmoment in graden wordt ingesteld? Worden ze nagedraaid of alleen afgesteld op het laatste aanhaalmoment?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39603 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp: Cilinderkopbouten nadraaien
Dat is gewoon een mythe... daar is al eerder over gesproken, maar vanwege de lichtmetalen velgen gebeurt dat maar één keer. Als je ze opnieuw vastdraait, kun je de kop verdraaien of de schroef of koppakking beschadigen. Sommige schroeven zijn voor eenmalig gebruik en moeten vervangen worden bij een serieuze reparatie aan de motor... in graden vastdraaien werkte ook en is erg handig en niet erg moeilijk... Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39607 door handmatig-mechanisch
Hallo,
de nadraaimomenten worden alleen bij sommige voertuigen gebruikt en staan aangegeven in de handleidingen van de fabrikant. Er zijn er veel op internet, zoals Ajusa en Moresa, die het koppel, de voertuigvolgorde, het bouwjaar, de motor, enz. aangeven. Laat u altijd leiden door de handleiding, een voorbeeld is de ISUZU-truck uit 1986, een 4ZD1-motor met vier cilinders en een cilinderinhoud van 2,2 liter. Deze kop heeft 10 schroeven en de handleiding geeft aan dat deze na 1000 km moet worden nagedraaid, 90° losgedraaid en weer vastgedraaid tot 72 lbs-ft. Ik herhaal: INFORMEER U VOORDAT u de handleiding aandraait.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39609 door handmatig-mechanisch
Dat is wat ik wilde lezen; ik had zoiets in gedachten.
Conclusie: Het hangt allemaal af van de motor waaraan gewerkt wordt en de bijbehorende handleiding.

Bedankt, LT-zeta en ravesa1011661