Zoek MDM

Bulletin

Kan iemand mij begeleiden...?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39558 door handmatig-mechanisch
Kan iemand mij helpen? Geplaatst door manual-mecanica
Vrienden, ik vertel jullie dat het probleem met de Jetta A4, 2.0Lt automaat,
is dat hij na een revisie niet meer van de 3e naar de 4e versnelling schakelt, maar in de 3e versnelling blijft staan. Mijn monteur zei dat ik hem moest afstellen en de kleppenhuizen moest vervangen. De olie kwam er schoon uit, zonder resten.
De auto was niet gerepareerd en doet het slechts af en toe. Natuurlijk heb ik hem betaald voor het werk, maar mijn auto doet het nog steeds. En het verdwijnt als ik een paar minuten stop, hem uitzet en dan is het probleem opgelost.
Dus hij deed het weer, ik bracht hem naar hem toe, toen ik bij de monteur stilstond, ging het olielampje branden en piepte het alarm. En mijn monteur zei dat het een losgeraakte sensor moest zijn. Dus ik reed verder en toen klonk mijn auto alsof het een diesel was...
dus ze vertelden me dat het de oliepomp was en in het ergste geval ook metalen.
Ik heb het carter al uit elkaar gehaald. Ik wil het zelf repareren, omdat ik niet veel geld heb om hem naar een garage te brengen.
Kan iemand mij vertellen of de oliepomp een cyclus heeft als hij gedemonteerd is? Of niet?
Het andere is, ja, ik heb het al gezien, en de aftapplug is verstopt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39559 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Kan iemand mij begeleiden...?
Hoi oude man, kijk eens, oliepompen worden normaal gesproken op de distributie van het voertuig gemonteerd of verbonden met de nokkenas etc. Normaal gesproken worden ze niet getimed, tenzij ze naar 2 of meer rondsels worden gestuurd. Ik bedoel dat ze als pomp zijn gemonteerd en tegelijkertijd als een stationair rondsel dat kracht overbrengt op een ander rondsel.
Als dit niet het geval is en de kracht alleen in het carter terechtkomt, verwijder je deze gewoon samen met de olie-aanzuiging (let op dat bij het opnieuw monteren alles moet worden gewassen en schoongemaakt). De aanzuiging heeft soms een O-ring of pakking en de pomp, neem dat risico niet, vervang die gewoon. Controleer de metalen als er een niet is gedraaid... Groeten, het ziet er goed uit voor jou...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39620 door handmatig-mechanisch
Ik heb de oliepomp al vervangen en nu heb ik, op jouw advies en dat van andere vrienden, een van de metalen drijfstangen verwijderd om te controleren op schade. De waarheid is dat deze niet is afgedicht, maar de slijtage door gebruik is merkbaar. Ik sta op het punt om een monteur om advies te vragen of ik ze meteen moet vervangen of met de complete montage moet beginnen. Ik heb alleen naar het aanhaalmoment van de drijfstangen gezocht, maar ik kan het niet vinden. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat het 22 ft-lb plus een kwartslag is. Als iemand op het forum die informatie weet, zou dat enorm helpen om het te bevestigen of te verduidelijken.
Bedankt, Marcelo, voor je informatie.
Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #39625 door handmatig-mechanisch
Hallo weer, kijk, wat betreft de metalen: slijtage is normaal, maar als ik jou was, zou ik ze zonder aarzelen vervangen, ze zijn niet zo duur. Koop dezelfde maat als die je gebruikt. Aan één kant van het metaal is te zien of het STD (standaard) is of ..25 / 0,50, enz.
Dit zijn de metingen die overblijven na rectificatie, maar neem voor de zekerheid een monster en koop ze. Het is belangrijk om op de inkepingen in de metalen te letten bij demontage voor montage. Let op, de inkepingen moeten op dezelfde plaats zitten. De drijfstang heeft bijvoorbeeld het kleine gaatje waar de inkeping naar de achterkant van de motor gaat, de drijfstangkap moet ook hetzelfde zijn. Zorg ervoor dat de oppervlakken schoon zijn, plaats de metalen en smeer ze voor de montage een beetje in met schone olie en draai aan tot 70FP koppel plus 1/4 slag op de drijfstang, breng siliconen aan op het carter en de motor samen en dat is alles (om het er goed uit te laten zien, was de onderdelen met benzine of petroleum. Okt. 93. Groeten, oude man,;) moge het er BKN uitzien.