Zoek MDM

Bulletin

Hoe weet ik welke ringmaat ik nodig heb?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden - 12 jaar en 8 maanden geleden #39394 door handmatig-mechanisch
Hoe weet ik welke ringmaat ik nodig heb? Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, hoe gaat het? Ik heb de motor van mijn Toyota Tercel gedemonteerd, een 1,5-liter 1500cc 12-kleppen 3E-motor. Het motorblok is in goede staat, de cilinders zijn in zeer goede staat en niet beschadigd. Welke maat zuigerveren moet ik bestellen om ze perfect te maken? De metalen delen van de drijfstang en de drijfstang zien er wat gekrast uit door slijtage. Ik wil ze graag vervangen. Ik weet niet of u me kunt helpen of informatie met me kunt delen over het repareren van mijn Toyota. Alvast bedankt,
met vriendelijke groet en goede vibes!
Laatst bewerkt: 12 jaar 8 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39408 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mecanica op het onderwerp: Hoe weet ik welke ringmaat ik nodig heb?
Het beste is om hem op te sturen om hem vierkant te laten maken, zodat je zeker weet dat de maten kloppen. Als de metalen versleten zijn, moet je er namelijk voor zorgen dat de krukas dat ook is. Maar om je vraag te beantwoorden: de zuigerveren worden in dezelfde maat gekocht als de zuiger. Als hij standaard is, worden ze standaard gekocht; als hij 0,25 is, worden ze 0,25 gekocht, enzovoort.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39426 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mecanica op het onderwerp: Hoe weet ik welke ringmaat ik nodig heb?
Hallo, ik denk dat je zeker moet zijn als je een motor gaat repareren, aangezien demontage nogal tijdrovend en duur is. Houd er rekening mee dat elke fout of procedure die je overslaat je demontage en kosten kost. Ik raad aan om de motor te laten meten op een slijpmachine, of, als je het zelf wilt doen, gebruik dan een meetklok, een micrometer, een liniaal en andere hulpmiddelen voor deze taak. Download de werkplaatshandleiding en meet de motor volgens de procedure.

Mijn advies:

Breng de drijfstang en de hoofdlagercirkel in lijn met de krukas.

Controleer de cilinderkop, geleiders, kleppen en afdichtingen grondig

en vervang hopelijk de cilinderbussen.

Met vriendelijke groet.

http://www.c3carecarcenter.com

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39434 door handmatig-mechanisch
Heel erg bedankt!!! Kikemec, ik ben autodidact in automechanica, dus ik heb besloten mijn Toyota te repareren. Nu hoop ik dat ik geen reserveonderdelen meer heb... haha.
Groeten en goede vibes!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39435 door handmatig-mechanisch
Hallo! Laptop1, ik doe alle motorreparaties zelf, maar je hebt gelijk, er zijn onderdelen die ik moet laten reviseren voordat ik kan beginnen. Heel erg bedankt. Met vriendelijke:)
groet en goede vibes!