Zoek MDM

Bulletin

overmatig brandstofverbruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #39180 door handmatig-mechanisch
Overmatig brandstofverbruik. Gepubliceerd door manual-mechanics
Hallo, laatst besloot ik mijn auto naar de garage te brengen voor een compressietest. Het is een Renault Laguna 2000i benzine F3R B565C uit 1994. De auto liep niet goed, alsof hij maar op drie cilinders draaide, en het brandstofverbruik was exorbitant, zo'n 25 liter per 100 km. Na de test bleek één cilinder geen compressie te hebben, terwijl de andere drie in orde waren. Mijn vraag is: kan een cilinder zonder compressie zo'n hoog brandstofverbruik veroorzaken, en zo ja, hoe kan ik vaststellen of het aan de zuigerveren of de kleppen ligt? De auto verbruikt geen olie, stoot geen blauwe rook uit en heeft verder geen problemen. De auto heeft 200.000 km op de teller.
Hoe zou het brandstofverbruik zijn als de auto normaal zou rijden in de stad en op de snelweg? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #39184 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp overmatig brandstofverbruik
Hallo... mijn vraag is: als er geen rook uitkomt, waar komt de overtollige brandstof dan vandaan? Zou het in de olie kunnen zitten? Als er een katalysator in zit, zou die verstopt kunnen zijn... en dan zou er toch op zijn minst rook uit moeten komen... Ik heb meer informatie over het probleem nodig.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.