Zoek MDM

Bulletin

overmatig brandstofverbruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39180 door handmatig-mechanisch
Overmatig brandstofverbruik Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, laatst besloot ik naar de garage te gaan om een compressietest te doen op de auto, een Renault Laguna uit 1994-2000, F3R B565C benzine, omdat de auto op ongeveer drie cilinders haperde en overmatig brandstof verbruikte, ongeveer 25 liter per 100 km. Na deze test had cilinder één geen compressie en de andere drie waren in orde. Mijn vraag is: kan één cilinder zonder compressie ervoor zorgen dat de auto zoveel verbruikt, en zo ja, hoe weet ik of het aan de segmenten of de kleppen ligt? De auto verbruikt geen olie en stoot geen blauwe rook uit of iets dergelijks. De auto heeft 200.000 km op de teller.
Wat zou het brandstofverbruik van deze auto zijn als hij goed zou rijden in de stad of op de snelweg? Heel erg bedankt allemaal, ik wacht op jullie antwoorden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39184 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp overmatig brandstofverbruik
Hallo... mijn vraag is: als er geen rook uit komt, waar zit dan de overtollige brandstof? Zou die in de olie kunnen zitten? Als er een katalysator in zit, zou die verstopt kunnen zijn... en dan moet er in ieder geval wat rook uit komen. Ik heb meer informatie nodig over het probleem.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.