Zoek MDM

Bulletin

Dieselfilter vervangen Hilux 2008

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39044 door handmatig-mechanisch
Dieselfilter vervangen Hilux 2008 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo,

geachte heren, ik schrijf u om te horen wat voor probleem ik heb met het vervangen van het dieselfilter van mijn Hilux uit 2008.

Een paar maanden geleden merkte ik dat mijn motor afsloeg na het vervangen van het dieselfilter. Ik dacht dat het aan het hele brandstoffilter lag en kocht het bij een dealer. Het probleem was opgelost.

Nog niet zo lang geleden moest ik het dieselfilter vervangen, en nu slaat mijn motor weer af.

Ik heb gehoord dat ik niet de enige ben bij wie de motor afslaat na het vervangen van het dieselfilter.

Kan iemand me helpen als ik een stap oversla of iets vergeet bij het vervangen van het filter, waardoor de leiding lucht aanzuigt en mijn motor afslaat?

Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39097 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Dieselfilter vervangen op de Hilux uit 2008
Het enige waar u rekening mee moet houden bij het vervangen van een oliefilter, is dat wanneer u het nieuwe filter plaatst, deze gevuld moet worden met olie en vervolgens weer goed moet worden bijgevuld en vastgedraaid.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39169 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Dieselfilter vervangen op de Hilux uit 2008
Als het een Hilux uit 2008 is, gebruikt hij waarschijnlijk een elementfilter, dat wil zeggen alleen het papieren gedeelte, en hij wordt geleverd met afdichtingen of ringen die volgens mij verkeerd zijn geïnstalleerd en die de oorzaak zijn van het binnendringen van lucht. Ik hoop dat dit helpt.