Zoek MDM

Bulletin

Volo Chip Interfaces OBD2

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39032 door handmatig-mechanisch
Volo Chip Interfaces OBD2 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, vrienden van Mechanics Manuals, ik heb de Volo Chip in mijn bezit. Deze is programmeerbaar om de ECU te misleiden met nieuwe mappings en de injectie efficiënter te maken, brandstof te besparen of de prestaties met een percentage te verhogen bij agressiever rijden. Deze chip is ontworpen om te werken wanneer deze wordt aangesloten op de OBD2-poort. Hij "bijt" de kabels achter de OBD2-connector vast, waardoor de plastic connector beschikbaar blijft voor een eventuele scanner.
Nu is alles in orde. Het probleem ontstond toen ik het in een Subaru Legacy Station uit 2004 wilde installeren. Toen ik de plaats controleerde waar de OBD2 zou moeten komen, vond ik deze connector die geen OBD2 is (volgens wat ze me vertelden). Daarom kom ik naar jou om deze nieuwe wereld voor me te ontdekken. Ik moet weten welk interfaceprotocol die auto mogelijk heeft, of kun je me een tip geven om specifieker op internet te zoeken, want ik heb een schema nodig om het in deze auto te kunnen installeren (weten welke kabels ik moet gebruiken).

sinds ik de chip heb omgeruild voor een motor xD

Groeten

Gustavo

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39098 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Volo Chip OBD2-interfaces
De Volo-chip wordt alleen in de OBD2-connectoren geïnstalleerd, ze werken niet voor OBD1. De pinnen op de chips hebben over het algemeen verschillende signalen. Op de Volo-pagina vindt u informatie. Het probleem is dat de Volo-chip reageert op signalen van de zuurstoftemperatuursensor en andere sensoren. U moet detecteren welke uw chip bereiken en deze vergelijken met welke de Volo nodig heeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39100 door handmatig-mechanisch
Bedankt Kike voor je reactie en de tijd die je hebt genomen om echt te antwoorden.
Nu wil ik deze chip in een Subaru Legacy uit 2004 installeren. Ik weet dat hij geen OBD2-poort heeft, haha, en deze chip is ontworpen om verbinding te maken met OBD2. Ik beloof dat ik nooit meer in zo'n rotzooi terechtkom, haha. Nou, wat ik probeer te doen is het protocol ontdekken dat de Subaru Legacy heeft om de Volo-chip aan te sluiten, zoals je zegt, kikemec. Het lijkt me dat er vier protocollen zijn waarmee ze kunnen worden aangesloten: PWM, VPW, CAN en ISO. Als de Legacy een van die protocollen zou hebben, lijkt het me dat hij aansluitbaar is. De Volo-mensen zullen me dat antwoord geven. Als ik ze meer informatie of een diagnose van het voertuig stuur, heb ik geen toegang tot het voertuig, dus ik zal het uitzoeken. Als het lukt, zal ik de resultaten posten. In ieder geval zal ik wat foto's van de installatiehandleiding plaatsen.

Groeten en bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39117 door handmatig-mechanisch
Als je ze vindt, denk ik niet dat je problemen zult hebben. Ik denk dat het in ieder geval werkt, maar voor OBD1 zijn er zoveel combinaties en zoveel aansluitingen dat ik denk dat ze er niet eens de moeite voor hebben genomen. Hahahaha, succes, man, en laat ons weten hoe het is gegaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39185 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden van Mechanics Manuals, Nou, ik heb het probleem opgelost, het bleek dat de connector die ik op de foto had gezet niet de OBD2-connector was hahaha (dat wist ik altijd al). Maar uiteindelijk heb ik hem goed aangesloten, de OBD2-connector zat aan de linkerkant onder het stuur, dus nu weet je het en ik heb hem op de volgende manier aangesloten. Ik laat een foto achter.

Groeten