Zoek MDM

Bulletin

Seat Cordoba bouwjaar 02 start wanneer hij wil

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39006 door handmatig-mechanisch
Seat Cordoba bouwjaar 02 start wanneer hij wil. Uitgegeven door manual-mecanica
Ik heb een Seat Cordoba Tour 1.4 16V benzinemotor, oud modeljaar 2002 (de nieuwe kwam in dat jaar uit), en hij start wanneer hij wil, dat wil zeggen, hij kan dagenlang helemaal niet starten. Na een tijdje met de startmotor te hebben gereden, start hij heel langzaam, het lijkt zelfs alsof er een cilinder overslaat op dat moment, en op elk moment werkt hij correct, natuurlijk, omdat je het gaspedaal ingedrukt houdt, is er een sterke acceleratie. Ik sluit brandstofgebrek uit, want daarna ruik ik een sterke benzinegeur.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39120 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van de handmonteurs op het onderwerp van de 02 Seat Cordoba begint wanneer het dat wil.
Controleer de compressie van alle cilinders.
Als je zegt dat het na een paar dagen even duurt voordat de motor start, controleer dan, als je auto een elektrische pomp heeft, de brandstofcontroleklep of het brandstoffilter.
Controleer vervolgens of er vacuümleidingen loszitten of openstaan, of dat het inlaatspruitstuk kapot of gescheurd is.
Controleer vervolgens het probleem met de ontsteking. Als je bovenstaande al hebt gedaan, hoop ik dat je het hebt opgelost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39131 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van de handmonteurs op het onderwerp van de 02 Seat Cordoba begint wanneer het dat wil.
Idealiter, als hij niet start, controleer dan of er een vonk in de bougiekabels zit. Wees voorzichtig: er kan brandstof aanwezig zijn, maar als er te veel of te weinig is, heeft dat ook invloed op het wel of niet starten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39156 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat je een probleem hebt met de neutrale sensor (ook wel vliegwielsensor genoemd). Als deze niet werkt of de positie van de eerste zuiger niet correct detecteert, stuurt hij geen signaal naar de ECU om de vonk te sturen en de motor te starten.
Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39378 door handmatig-mechanisch
Allereerst bedankt voor het bericht en je tijd.
Ik kan niets uitsluiten, maar de sterke benzinegeur die het achterlaat, doet me twijfelen. Hoewel er brandstof in de cilinders komt, is het probleem dat hij nu niet meer hapert en er geen controles meer mogelijk zijn.
Hartelijk dank voor de informatie.