Zoek MDM

Bulletin

De Seat Cordoba uit 2002 start wanneer hij er zin in heeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #39006 door handmatig-mechanisch
De Seat Cordoba uit 2002 start af en toe niet. Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Seat Cordoba Tour 1.4 16V benzine uit 2002, een ouder model (het nieuwere model kwam datzelfde jaar uit), en hij start af en toe niet. Soms start hij dagenlang zonder problemen, en andere keren helemaal niet. Na lang doorstarten slaat hij heel langzaam aan, alsof er een cilinder overslaat, en dan ineens loopt hij perfect. Natuurlijk, omdat je het gaspedaal indrukt, is er een krachtige acceleratie. Ik heb een gebrek aan brandstof uitgesloten, want er is een sterke benzinegeur na het starten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #39120 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Seat Cordoba, bouwjaar 2002, start wanneer hij zelf wil.
Controleer de compressie in alle cilinders.
Als de auto na een paar dagen nog steeds moeilijk start en uw auto een elektrische brandstofpomp heeft, controleer dan de terugslagklep of het brandstoffilter.
Controleer vervolgens of er vacuümleidingen loszitten of open zijn, of dat het inlaatspruitstuk beschadigd of gebarsten is.
Controleer tot slot het ontstekingssysteem. Als u bovenstaande stappen al hebt uitgevoerd, hoop ik dat het probleem is opgelost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #39131 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Seat Cordoba, bouwjaar 2002, start wanneer hij zelf wil.
Als de motor niet start, controleer dan eerst of er een vonk is bij de bougiekabels. Wees voorzichtig, er kan brandstof aanwezig zijn, maar zowel te veel als te weinig brandstof kan van invloed zijn op het wel of niet starten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #39156 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat je een probleem hebt met de neutraalstandsensor (ook wel vliegwielsensor genoemd). Als deze niet werkt, of de positie van de eerste zuiger niet correct detecteert, stuurt hij geen signaal naar de ECU om een ​​vonk te genereren en de motor te starten.
Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #39378 door handmatig-mechanisch
Allereerst bedankt voor je bericht en je tijd.
Ik kan niets uitsluiten, maar de sterke benzinegeur baart me zorgen, ook al komt er brandstof in de cilinders. Het probleem is dat de motor nu niet overslaat, dus ik kan geen tests uitvoeren.
Heel erg bedankt voor de informatie.