Zoek MDM

Bulletin

Seat Cordoba TDI-remmen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #38982 door handmatig-mechanisch
Seat Cordoba TDI Remmen Gepubliceerd door manual-mecanica
Nou, allereerst groeten aan alle forumleden op deze pagina. Ik heb een klein probleem, of een groot probleem... ik weet het niet zeker. Hoe komt het dat de buitenste remblokken aan de rechterkant van mijn Seat Cordoba volledig versleten zijn, terwijl de linker- en binnenste remblokken na een half jaar versleten zijn? Bovendien trilt het stuur als ik zo'n 120 km/u rijd en hard rem. Nou, ik moet erbij zeggen dat de nieuwe remschijven er ongeveer een jaar geleden in zijn gezet, merk Brenbo. Groeten aan iedereen, en help me alsjeblieft.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39009 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Seat Cordoba TDI-remmen
Hallo vriend, controleer of het flexibele deel van dat wiel niet half bedekt is en of de remklauwzuiger niet vastzit of vuil is en verhindert dat hij terug in positie komt. De trillingen worden vrijwel zeker veroorzaakt door kromme schijven. Je zult ze moeten verhelpen. Laat ons weten hoe het gaat. Met vriendelijke groet. :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39122 door handmatig-mechanisch
Sorry voor deze late reactie, maar ik wil je met goede bedoelingen helpen. Als het probleem aanhoudt, controleer dan de wieluitlijning. Dit is waarschijnlijk de oorzaak van al je ellende.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39286 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, bedankt voor jullie reactie. Ik kan wel zeggen dat ik voorlopig de linker remklauw in kwestie heb verwijderd en de zuigers en de hele remklauw grondig heb schoongemaakt. Het is heel vreemd, want de remklauw aan de buitenkant slijt tot op het metaal, terwijl die aan de motorkant, "laten we zeggen", min of meer hetzelfde blijft als die aan de andere kant, de rechter. Ik hoop dat dit het probleem oplost, maar ik weet het pas als ik 1000 kilometer heb gereden om het verschil tussen de twee te zien. Als dit het probleem niet oplost, zal ik alles proberen wat jullie me hebben verteld. Met vriendelijke groet, en zoals ik al zei, hartelijk dank voor jullie hulp.