Zoek MDM

Bulletin

Thermostaat

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #38981 door handmatig-mechanisch
Thermostaat Gepubliceerd door manual-mecanica
Vrienden, ik heb een Argentijnse VW Suran, diesel, model 2008 met 92.000 km op de teller. Mijn vraag is of het een goed idee is om de thermostaat preventief te vervangen. Ik weet dat thermostaten na verloop van tijd vastlopen; soms blijven ze open staan en soms blijven ze vastzitten als ze dicht zijn. De vraag is hoe vaak het een goed idee is om ze te vervangen. In dit geval heeft hij de fabrieksthermostaat, die meestal van de beste kwaliteit is. Ik weet niet of ik hetzelfde merk kan krijgen, en zelfs dan is de originele thermostaat soms van betere kwaliteit dan degene die je in de winkel koopt, zelfs als het hetzelfde merk is.
Ik kijk uit naar je reactie. Met vriendelijke groet,
Rodolfo.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #38983 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmechanica op het onderwerp Thermostaat
Hoi, ik zou de thermostaat niet vervangen zolang je auto er niet te warm van wordt of problemen veroorzaakt. Mijn auto heeft nu 250.000 kilometer op de teller en ik heb hem nog nooit vervangen. Het klopt dat als ik een bergpas afdaal of afdaal, de temperatuur daalt tot 27 of 24 graden Celsius, dus ik overweeg om hem te vervangen, of in ieder geval even te controleren. Zolang je niets ongewoons merkt aan de temperatuur, is het niet de moeite waard om hem te vervangen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39121 door handmatig-mechanisch
Sorry dat ik zo snel reageer, maar wat betreft de thermostaat: als je motor er lang over doet om op te warmen, kun je hem het beste vervangen, omdat hij veel meer brandstof verbruikt, of het nu een benzine- of dieselauto is. Ik hoop dat ik je geholpen heb; beter laat dan nooit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39132 door handmatig-mechanisch
Het probleem met de thermostaat is nogal ingewikkeld. Zolang de thermostaat goed werkt, kunt u hem zo laten. Als u hem voor onderhoud wilt vervangen, is dat geen probleem. Wees echter voorzichtig: bij Volkswagen is het erg belangrijk dat de thermostaat is geïnstalleerd. In tegenstelling tot andere voertuigen maakt het bij VW niet uit of ze een thermostaat hebben of niet. Bij modellen met een dubbele thermostaat moet deze op twee manieren worden geïnstalleerd.