Zoek MDM

Bulletin

Demontage van het oliecarter van een 1.9 JTD Fiat

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #38970 door handmatig-mechanisch
Oliecarter verwijderen van een 1.9 JTD Fiat. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik wil deCarterpan van een Fiat Stilo 1.9 JTD 115 pk verwijderen om nieuwe olie bij te vullen. Ik zie dat er twee bouten aan de kant van de versnellingsbak zitten en ik vermoed dat ik de versnellingsbak moet verwijderen, hoewel dat me een beetje vreemd lijkt. Kunt u me helpen? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #38973 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp van het verwijderen van de oliecarterpan bij een Fiat 1.9 JTD.
Het is echt niet nodig als je het juiste gereedschap hebt. Voor die bouten kun je met een set T40 TORX-bits van 20 cm de oliecarter verwijderen zonder de versnellingsbak te demonteren. Wat je zei over de lekkende oliecarter verbaast me. De JTD-oliecarter is vastgelijmd met een polymeer dat, zelfs na het verwijderen van alle bouten, ongelooflijk moeilijk los te krijgen is, en dat zeg ik uit ervaring. Deze motoren hebben vaker problemen met olielekkages bij de krukasafdichtingen of de kleppendekselpakking dan bij de oliecarter. Zorg er dus voor dat je absoluut zeker weet dat je de oliecarter moet verwijderen voordat je dat voor niets doet.

Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.