Zoek MDM

Bulletin

Demontage van het oliecarter van een 1.9 JTD Fiat

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #38970 door handmatig-mechanisch
Hoi, heel goed, ik wil het carter van een Fiat Stilo 1.9 JTD 115 pk verwijderen om er nieuwe remblokken in te zetten en ik zie dat er twee schroeven aan de kant van de versnellingsbak zitten en ik heb het gevoel dat ik de versnellingsbak moet verwijderen, al lijkt het me een beetje vreemd. Misschien kunt u me helpen, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #38973 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp demontage van het oliecarter van een 1.9 JTD Fiat
Het is niet echt nodig als je het gereedschap hebt. Voor die schroeven kun je met een 20 cm lange T40 TORX-bit het carter verwijderen zonder de versnellingsbak te demonteren. Wat betreft wat je zegt over het lekkende carter: ik ben verbaasd. Het carter van de JTD wordt vastgehouden door een polymeer dat, zelfs na het verwijderen van alle bouten, lastig los te draaien is, en ik zeg dit uit ervaring. Die motoren veroorzaken meer problemen met olielekkage via de krukaskeerringen of de kleppendekselpakking dan via het carter zelf. Zorg er wel voor dat je zeker weet dat je het carter verwijdert, voor welke reden dan ook.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.