Zoek MDM

Bulletin

Onregelmatig geluid van injectoren in Chevrolet Optra

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38907 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag vrienden, ik zou graag willen dat iemand me een vervelend probleem met mijn Chevrolet Optra uitlegt.

Het bleek dat ik deze auto kocht met 33.000 km op de teller. Hij gebruikte 10W30 olie, zoals aanbevolen in de handleiding. Ik besloot hem naar de dealer te brengen, waar ze een ABC en andere dingen deden rond de 30.000 km-keuring. Daar vertelden ze me dat een kapje van de bobines kapot was en dat ze er siliconen in hadden gedaan. Tot nu toe ging alles goed. Maanden later verversten ze de olie in de motor en deden er 20W40 olie in, onder het voorwendsel dat dat beter zou smeren. Ik bracht hem terug naar een andere dealer en ze deden er weer dit type olie in. Het is alweer een tijdje geleden en ik hoor een luid klop-klop-geluid. Stel je een riem voor waarbij op een punt van de riem iets metaalachtigs zit en wanneer de riem over de poelie draait, raakt hij dat punt klop-klop-geluid. Mij is verteld dat het geluid van de injectoren komt, maar daarvoor was het niet hoorbaar. Ook als ik accelereer tot ongeveer 1500 toeren per minuut, maakt de auto dat geluid.

Misschien kan iemand me helpen, want ik ben bang dat er iets in de motor zit dat problemen begint te veroorzaken en uiteindelijk schade kan veroorzaken die gerepareerd moet worden.

Bedankt en excuses voor het ongemak
.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38911 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp: Onregelmatig injectorgeluid in een Chevrolet Optra
Hoi. Kijk, afgaande op de manier waarop je het uitlegt, komt dat "tik-tik" dat je hoort misschien niet van de injectoren, maar van de hydraulische klepstoters. Ik zeg dit omdat je het had over het vervangen van de olie, en met 33.000 km op de teller was het daar nog niet de tijd voor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38932 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp: Onregelmatig injectorgeluid in een Chevrolet Optra
Hallo, gezien het brandstofverbruik van uw auto kunt u het beste SAE 10W-30 olie blijven gebruiken. U hoeft de viscositeit niet te verhogen.