Zoek MDM

Bulletin

bougiekabel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38840 door handmatig-mechanisch
bougiekabels Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik wil graag weten of het nodig is om de bougiekabels bij een officiële dealer te kopen, of dat ze bij een auto-onderdelenwinkel te koop zijn, aangezien die laatste goedkoper zijn. Ik wil ook graag weten of hetzelfde geldt voor de verdeler.
Wat is de levensduur van de verdeler en de kabels, aangezien mijn auto 200.000 km heeft gereden en ze niet zijn vervangen? De auto schokt, slaat vaker over als hij koud is dan als hij warm is en verbruikt ongeveer 24 liter per 100 km in de stad, een schande. De auto is een Renault Laguna uit 1995-2000. 8V-motor F3R B56C, met slechts één bobine voor de 4 bougies.
Ik wacht op uw reactie. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38860 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp bougiekabels
Hoe gaat het met je? Het hangt allemaal af van de eigenaar. Ze raden natuurlijk aan om de onderdelen thuis te kopen! Ze zijn van betere kwaliteit, maar het is niet hetzelfde zolang het specifieke onderdelen voor de auto zijn. Het is aan de eigenaar of hij of zij meer geld wil uitgeven. Een ander punt is dat de auto te veel brandstof verbruikt, waardoor er nooit onderhoud aan is gepleegd. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38866 door handmatig-mechanisch
Nou, ten eerste heeft die auto geen distributeur, dus ik raad je aan om de bougies en kabels te vervangen die bij dat model horen. De generieke kabels werken heel goed en zijn goedkoop. Als ze van goede kwaliteit zijn, kunnen bougies van BERU, NGK, BOSCH, AC of CHAMPION zijn. Die zijn van goede kwaliteit. Kijk in de catalogus, controleer de thermische kwaliteit en het type draad. Daarmee zal het verbeteren, maar je moet ook naar andere dingen kijken, zoals injectoren en afstelling, die sterk variëren. Het verbruik... op jouw bestelling.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38899 door handmatig-mechanisch
Ik raad je aan om originele te kopen. Het is goed om de kabels elk jaar te vervangen, anders breken ze de spoel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38936 door handmatig-mechanisch
Ja, dank u wel, maar ik kan het kopen bij auto-onderdelenwinkels, daar zijn ze goedkoper.