Zoek MDM

Bulletin

Renault Clio 1200

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38827 door handmatig-mechanisch
renault clio 1200 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hoi, hoe gaat het? Het blijkt dat ik een Renault Clio 1200 heb. Ik heb er gisteren mee gereden en de accuklem kwam los over een hobbel, maar ik was wel onderweg. De ABS- en handremwaarschuwingslampjes gingen branden. Thuisgekomen bleek dat ik de accuklem niet goed had vastgedraaid, dus heb ik hem goed vastgedraaid. Toen hij eenmaal goed vast zat, heb ik alle niveaus gecontroleerd en alles was in orde. Maar toen ik hem startte, gingen dezelfde lampjes weer branden. En de accu was nieuw, een maand oud. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38830 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Renault Clio 1200
Hallo,
het rem- en handremlampje gaan tegelijk branden als het remvloeistofpeil laag is. Het ABS-lampje zou een sensor kunnen zijn.
Groeten,
Serrey

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38831 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Renault Clio 1200
Hallo Federico
Het stoplicht en het handremlampje gaan samen met de draaiende motor branden als er een tekort aan remvloeistof is. Het ABS-lampje kan een sensor zijn als je een heel groot gat in de weg raakt, of het kan ook te wijten zijn aan een spanningspiek wanneer de accupool wordt losgekoppeld terwijl de motor draait. Om het bovenstaande van het ABS te verifiëren, is het nodig om een scanner aan te sluiten.
Met vriendelijke groet,
Serrey