Zoek MDM

Bulletin

OLIEVERWISSELING MET EEN PNEUMATISCHE STOFZUIGER

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38783 door handmatig-mechanisch
OLIEVERWISSELING MET EEN PNEUMATISCHE STOFZUIGER Gepubliceerd door manual-mecanica
Nou, ik ben hier nieuw en mijn vraag is: hoe goed is het om de olie te verversen via de stofzuiger, door een sonde in de positie van de oliepeilstok te steken en deze vervolgens pneumatisch te verwijderen? Is dit aan te raden?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38812 door handmatig-mechanisch
Reactie van een handmonteur op het onderwerp: OLIEVERWISSELING MET EEN PNEUMATISCHE STOFZUIGER
Hoi Javisan24,
ik heb dat systeem nog nooit gebruikt, maar het lijkt me niet zo goed. Als je de olie ververst door de oliepanplug te verwijderen, komt het bezinksel dat zich op de bodem van de pan heeft verzameld er ook uit. Zelfs een beetje schone olie toevoegen en laten uitlekken maakt de reiniging compleet. Met het systeem dat je noemt, is dit niet mogelijk omdat de peilstoktunnel niet aan de onderkant van de pan vastzit. Succes,
Miguel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38815 door handmatig-mechanisch
Reactie van een handmonteur op het onderwerp: OLIEVERWISSELING MET EEN PNEUMATISCHE STOFZUIGER
Hallo vriend, zoals mijn collega al zei, is het veel effectiever om de carterplug te verwijderen en het reservoir via die weg leeg te laten lopen. Het pneumatische systeem is sneller, maar verwijdert het bezinksel en de olie zelf niet volledig. Ik kan je dit uit eigen ervaring vertellen. Met vriendelijke groet. :)