Zoek MDM

Bulletin

Overmatig benzineverbruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38676 door handmatig-mechanisch
Overmatig brandstofverbruik Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo,
kan iemand mij zijn mening geven over het probleem dat ik heb met mijn 97 Venture? De brandstofpomp was kapot en ik heb hem vervangen. Een week lang werkte hij prima. Toen begon hij te haperen: als ik accelereer, varieerde het toerental, daalde het en ging het weer omhoog. Het dashboard gaf geen foutmelding. Ze adviseerden me om de MAP-sensor te vervangen. Toevallig had ik er al een nieuwe en die heb ik gemonteerd, maar het probleem bleef bestaan. Ik denk dat het de lambdasonde zou kunnen zijn, maar als ik die scan, komt het er dan uit, ook al verschijnt het motorstoringslampje niet? Dit weekend verbruikte hij net zoveel als de hele week, omdat hij elke week dezelfde route aflegde. Hij raakte oververhit bij het stoppen voor een stoplicht en de storing werd erger. Bedankt en groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38677 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp overmatig benzineverbruik
Goedenavond vriend, uw geval is heel typerend wanneer de temperatuursensor defect raakt. We weten dat deze sensor, naast het temperatuursignaal, ook een signaal naar de computer stuurt om het openen van de benzine-injectoren aan te geven, wat leidt tot een overmatig brandstofverbruik. Ik raad u aan om de temperatuursensor eerst te verlagen en schoon te maken en de test uit te voeren om de conditie van de sensor te diagnosticeren. Een test die u kunt doen is het volgende: met een multimeter, een föhn die dames gebruiken om hun haar te kammen, of, als u een heteluchtpistool en een plantenspuit met water hebt. Hoe groter de weerstand in dit geval, hoe lager de meting op de multimeter, en hoe lager de weerstand, hoe hoger de temperatuur. We plaatsen de punten van de multimeter op de aansluitingen van de temperatuurknop en richten de föhn op de punt van de knop waar de capsule zich bevindt om deze te verwarmen. Naarmate de temperatuur van de multimeter stijgt, neemt de meting van de multimeter af. Deze kan niet sprongsgewijs afnemen of stoppen; de afname moet plaatsvinden op een nauwkeurige schaal, bijvoorbeeld; van 50 gaat het naar beneden naar 49, 48, 47, 46, enzovoort. Hetzelfde geldt als er water wordt toegevoegd om het af te koelen. Het zou op dezelfde manier omhoog moeten gaan in de schaal, net zoals onder een silo, in gestapelde schalen, omhoog of omlaag. Dit geeft aan dat de peer niet werkt. Dit geeft een slecht signaal aan de computer en het injectiesysteem zal niet goed werken, wat leidt tot voortijdige voorverwarming van de motor door overtollige brandstof in het injectiesysteem en het genereren van anomalieën in het toerentalsysteem, wat bekend staat als oscillaties of de toerentallen die op en neer gaan, wat leidt tot voortijdige uitbetaling van de motor. Vriend, als mijn informatie nuttig voor u is, stuur me dan een bericht naar mijn e-mailadres. Ik zal erop wachten om je te helpen, mijn vriend.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38731 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor je reactie, Jairo Gomez. Ik heb de temperatuursensor gecontroleerd en die functioneerde prima, precies zoals je beschreef, met een kleine toename, en ik ging ervan uit dat alles in orde was. Ik heb de lambdasonde en de IAC vervangen, die beschadigd was. Nu slaat hij niet meer af, hij blijft rustig in N, maar als ik hem start, voelt het alsof hij niet kan starten en heeft hij moeite om op gang te komen. Ik weet niet of ik hem naar een computerdiagnose moet brengen om te kijken of de storing daar zit, ook al wordt er niets op het dashboard weergegeven.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38736 door handmatig-mechanisch
Hallo, u hebt de brandstofpomp vervangen en de sensoren gecontroleerd die het brandstofverbruik kunnen verhogen, zoals de koelvloeistoftemperatuursensor, de extra luchttemperatuursensor, de lambdasondes en de luchttemperatuursensoren. Deze sensoren vertonen alleen tekenen van overmatig brandstofverbruik en uiteraard een temperatuurstijging. Ik neem aan dat u eerder het hydraulische circuit hebt gecontroleerd, waarbij u de druk en de doorstroming hebt gemeten, en ook de dichtheid van de injectoren.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38743 door handmatig-mechanisch
Hallo collega's, ik ben het met Jairo eens. Ik heb dat probleem met de temperatuursensor in verschillende voertuigen van verschillende merken gehad. Ik moet je een fundamentele vraag stellen die altijd optreedt wanneer de sensor je hindert, bijvoorbeeld als de motor koud is. Dus wanneer je hem 's ochtends voor het eerst start, start hij dan meteen? En als je hem bijvoorbeeld een half uur gebruikt, zet je hem uit en probeert hem weer aan te zetten, duurt het dan even of niet? Zo ja, dan komt het doordat de motor verzuipt in de brandstof en is het zeker de temperatuursensor. Ik kan je aanraden om een trucje uit te proberen voordat je de sensor koopt: koppel de sensor los en plaats op de klemmen of connectorpootjes (stekker) een weerstand die rood, rood, rood is, ongeacht de kleur van de uiteinden. Dit misleidt de computer door hem te laten geloven dat de motor al op bedrijfstemperatuur is. Ik heb dit vastgesteld door de weerstand van de nieuwe sensor te meten terwijl hij in water werd verwarmd.
Att. Jorge Diaz uit Panama