Zoek MDM

Bulletin

Nissan X-Trail accelereert zonder lading

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38634 door handmatig-mechanisch
De Nissan X-Trail accelereert onbelast. Gepubliceerd door manual-mecanica
We hebben een probleem met de Nissan X-Trail. Het probleem is dat de vrachtwagen in de P- of N-stand accelereert tot 2000 toeren per minuut. Wanneer ik de verandering in de R- of D-stand activeer, normaliseert de auto en blijft hij op 900 toeren per minuut. Ik kan de verlichting, airconditioning en radio aanzetten en alles werkt perfect. De schade zit alleen in de P- of N-stand. We hebben alle sensoren al gecontroleerd, maar de scanner geeft geen fouten weer en de waarden zijn normaal. Wie weet wat het zou kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38744 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mecanica op het probleem met de Nissan X-Trail : hij accelereert zonder belasting.
Hallo, ik heb hier in Panama hetzelfde probleem gehad met dezelfde auto, ook in de Primera.
In het geval van de Extrail moet ik u vragen of de acceleratie tijdens het rijden onregelmatig is, wat betekent dat hij soms niet reageert op acceleratie. Zo ja, dan was het in mijn geval de gasklepsensor (een mechanisme dat de vlinderklep (choke) in het gasklephuis aanstuurt (volledig elektronisch, in het gaspedaal zit een sensor (variabele reostaat) die het signaal naar de ECU stuurt dat u accelereert of decelereert).
Het zou ook de IAC- of ISS-klep kunnen zijn, waarvan ik niet zeker weet of uw auto die gebruikt. In de X-Trail vanaf 2005 wordt die niet gebruikt.
Att. Jorge Diaz

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38745 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mecanica op het probleem met de Nissan X-Trail : hij accelereert zonder belasting.
Sorry voor het ongemak. Ik vergat te vertellen dat het motortje dat accelereert en decelereert een stappenmotor is. Ik heb het probleem opgelost door de ECU te herprogrammeren. Ik moest hem naar de dealer brengen.
Bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38753 door handmatig-mechanisch
Het probleem kan in de kast zitten, in het acceleratieventiel, dat de rem van de hoofdpomp aanstuurt. Het is mogelijk dat het beschadigd of vastzit en niet met een scanner te detecteren is... alleen met een proefrit.