Zoek MDM

Bulletin

hulp bij een regeling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #38504 door handmatig-mechanisch
Hulp bij een reparatie. Geplaatst door manual-mecanica
Na een ingewikkelde reparatie (de kettingspanner was kapot gegaan, waardoor de hele distributieriemset, inclusief de behuizing, beschadigd raakte en de uitlaatkleppen kapot gingen; alles is nu gerepareerd en er zijn verschillende onderdelen vervangen), startte ik mijn Nissan D21 pick-up. Hij startte normaal, met wat gerammel en zo, maar toen zette ik hem weer uit. Later probeerde ik hem opnieuw te starten, maar hij startte niet meer. Hoe kan dat? Ik ben ten einde raad en de monteurs kunnen er ook niet achter komen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #38511 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mechanics op de vraag of ze hulp nodig hebben bij een reparatie.
Controleer eerst of het probleem bij de ontsteking of de brandstof ligt, dan kunnen we je vertellen waar je moet zoeken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #38545 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op de vraag over hulp bij de reparatie van een Nissan D21 pick-up.
Er is een vonk, brandstof en alles...
Nieuwe details: 's Ochtends start hij normaal (ik heb nieuwe bougies geplaatst). Ik laat hem zo lang draaien als ik wil – 5 minuten, 30 minuten, een uur – maar na het uitzetten start hij niet meer. Ik heb iets geprobeerd wat ik ooit iemand zag doen: ik heb de injectoren losgekoppeld en geprobeerd te starten, en hij startte even. Toen heb ik injectoren 1 en 3 weer aangesloten, en hij startte perfect, met een beetje kloppen. Vervolgens heb ik injectoren 2 en 4 weer aangesloten, hij stabiliseerde en ik heb een stukje gereden, en hij liep perfect. Ik heb hem weer uitgezet, even laten rusten, en hij wilde weer niet starten. Ik heb de vorige methode nog een keer geprobeerd, maar dat werkte niet. Al die pogingen hebben de accu alleen maar leeggetrokken... Ik weet niet meer wat ik moet doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #38559 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op de vraag over hulp bij de reparatie van een Nissan D21 pick-up.
Als je de inlaat- en uitlaatkleppen vervangt en de motor startproblemen heeft, doe dan het volgende:

1. Controleer de klepspeling. Bij de D21 is deze 8 mm voor de inlaat en 10 mm voor de uitlaat.

2. Controleer de compressie van de motor met een drukmeter.

Groeten uit Costa Rica.