Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Astra, ik start de motor en hij slaat af

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #38149 door handmatig-mechanisch
Goedenavond, ik heb hulp nodig met mijn Chevrolet Astra 2000cc uit 2001. Ik start de motor en na 3 seconden slaat hij weer af. Ik kan het zo vaak herhalen als ik wil, maar telkens gebeurt hetzelfde.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #38150 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Chevrolet Astra, ik start de motor en hij slaat af.
Hé vriend, wat er met de auto aan de hand is, is een beetje vreemd, maar goed, ik raad je aan om, voordat je iets doet, eerst het elektrische systeem van de auto te controleren. Kijk of de auto uitvalt omdat er geen stroom meer naar de auto wordt gestuurd... probeer dat eens en laat het ons weten. Groetjes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #38151 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Chevrolet Astra, ik start de motor en hij slaat af.
Het is alsof de injectoren geen stroom meer krijgen en sluiten, waardoor er geen brandstof meer doorheen komt en de motor afslaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #38156 door handmatig-mechanisch
Hoi vriend,
er kunnen veel oorzaken zijn voor het probleem, maar gezien hoe het zich voordoet, denk ik dat het de chip in je autosleutel is, ofwel de transponder. Kijk op je dashboard of er een lampje knippert in de vorm van een auto met een sleutel. Zo ja, draai dan de sleutel naar het contact zodat de dashboardlampjes aangaan en laat hem daar ongeveer 20 minuten staan ​​om de chip te herprogrammeren. Probeer daarna de auto te starten. Soms werkt dat.
De chip kan om verschillende redenen gedeprogrammeerd raken, bijvoorbeeld doordat de sleutel ergens tegenaan stoot, door een lage accuspanning, enzovoort.

Controleer dat even en laat het ons weten.
Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #38158 door handmatig-mechanisch
Ik zal de functie van de chip in de sleutel uitleggen:
wanneer je de sleutel in het contactslot steekt, stuurt de chip een signaal naar de computer. Als de computer het signaal na 3 seconden niet ontvangt, onderbreekt hij de injectiepuls, stopt de brandstofinjectie en slaat de motor af. Soms wordt de chip opnieuw geprogrammeerd als je de sleutel 20 minuten in het contact laat zitten, maar de accu moet dan wel volledig opgeladen zijn.