Zoek MDM

Bulletin

Probleem met een 97 S10 pick-uptruck, Amerikaanse versie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37813 door handmatig-mechanisch
Beste vrienden, ik zeg jullie dat ik een probleem heb met een S10. Eerst had hij een kapotte katalysator, die hebben we vervangen en alles was in orde. Nu krijg ik foutmelding P0141, maar het probleem zelf is dat hij goed start en goed loopt, maar na een tijdje begint hij problemen te geven alsof er een cilinder kapot is, en begint hij vermogen te verliezen. De brandstofpomp, bougies en het brandstoffilter zijn vervangen, de injectoren zijn getest, hij is getest met een andere bobine en hetzelfde. Denken jullie dat deze foutmelding P0141 mij die fout zou kunnen geven?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden - 12 jaar en 10 maanden geleden #37816 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Probleem met een 97 S10 pick-up truck, Amerikaanse versie.
Deze code in OBDII betekent:
Verwarmde zuurstofsensor (sensor 2, bank 1) - circuitstoring.

Dit betekent dat er een probleem is met de bedrading van de zuurstofsensor of een intern probleem.
U moet de juiste werking ervan testen.

Technische beschrijving

Storing in circuit van verwarmingscircuit van zuurstofsensor (bank 1, sensor 2)

Wat betekent dit?

Deze code betekent dat het verwarmingscircuit van de zuurstofsensor op bank 1 de tijd verkort die nodig is om in een gesloten lus te komen. Zodra de zuurstofsensor de bedrijfstemperatuur bereikt, reageert de zuurstofsensor door in te schakelen op basis van het zuurstofgehalte van de omringende uitlaatgassen. De ECM registreert de tijd die nodig is voordat de zuurstofsensor inschakelt. Als de ECM vaststelt (op basis van de koelvloeistoftemperatuur) dat er te veel tijd is verstreken voordat de zuurstofsensor correct begint te functioneren, wordt een P0141 gegenereerd.

Symptomen

U zult waarschijnlijk een slecht brandstofverbruik opmerken door het oplichten van het motorstoringslampje.

Oorzaken

Een P0141-code kan betekenen dat een of meer van de volgende situaties zich voordoen:
* Open of kortgesloten in de bedrading
* Hoge weerstand in het circuit van de O2-verwarmingsbedrading
* Hoge weerstand van het O2-verwarmingselement
* Interne kortsluiting of breuk in het verwarmingselement.

Ik hoop dat de informatie helpt.
Controleer de bougiekabels. Deze zouden een weerstand moeten hebben van ongeveer 8 kOhm per meter.

Succes.
Laatst bewerkt: 12 jaar 10 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37893 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Probleem met een 97 S10 pick-up truck, Amerikaanse versie.
Bedankt, ik moest beide zuurstofsensoren vervangen en het probleem was opgelost. Bedankt.