Zoek MDM

Bulletin

Help mij, ik ben nieuw en heb een probleem met mijn auto

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37767 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Mijn naam is Gonzalo. Mijn probleem is het volgende: ik heb een Renault RD E Diesel uit 2019 [wit, 4-deurs, vierwielaandrijving, haha]. Het probleem is dat de motor afslaat als het toerental daalt, en ik moet gas blijven geven, anders slaat hij weer af. We dachten dat het misschien de airconditioning of een relais was, maar we weten het niet zeker. We willen het graag zeker weten. Als iemand hier iets over weet of een handleiding heeft met de oplossing, zou ik daar erg dankbaar voor zijn.

Mijn e-mailadres is
Voeg me toe

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37780 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Help me, ik ben nieuw en ik heb een probleem met mijn auto.
Goedemorgen,

kunt u mij alstublieft meer details geven, bijvoorbeeld het motormodel (ik denk dat het hetzelfde is als dat van de Clio), zodat ik u beter kan helpen

? Met vriendelijke groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37785 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Help me, ik ben nieuw en ik heb een probleem met mijn auto.
Nou, ik ben monteur en ik heb er niet veel verstand van.

Het is een Renault 19 RE met een dieselmotor. De motor komt uit een Clio uit '98; het is een tank, hij gaat lang mee, maar ik weet er niet veel van. Mij is verteld dat de multiriem van de dynamo is gerafeld en vast is komen te zitten in de distributieriem, waardoor de riem is versprongen en de hele motor (cilinderkop, kleppen en zuigers) is beschadigd. Toen ik de auto overnam, was de riem verwijderd en de vorige eigenaar weet niet of hij gerafeld is.

Ik zou graag een tweede mening willen, als u die kunt geven. Ik zou het zeer waarderen. Als u wilt, kan ik u wat foto's van de auto en het merk sturen, maar het is niet zo erg. Hij heeft een Bosch dieselpomp en diesel gloeibougies.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37800 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, maat. Als je monteur bent, zoals je zegt
, zou ik het volgende doen:
1) Controleer de distributieriem om er zeker van te zijn dat deze in goede staat is. Ik bedoel, controleer of deze goed is uitgelijnd met de markeringen.
2) Als deze goed is uitgelijnd, zou ik de injectoren en eventueel de gloeibougies verwijderen (dat is makkelijker) en controleren of de motor compressie heeft door de motor aan de krukaspoelie in de draairichting te draaien. Als er compressie is, hoop dan dat het lukt en probeer de motor te starten.
Als er geen compressie is, zul je de cilinderkop moeten verwijderen om het probleem te bekijken.
Ik heb thuis een Clio die hetzelfde probleem had met de multiriem van de dynamo, waardoor de nokkenas brak, maar de kleppen, cilinderkop of zuigers niet beschadigd raakten. Het is een kwestie van geluk.
Dat is natuurlijk wat ik zou doen. Er zullen vast andere forumleden zijn met een andere mening.

Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37804 door handmatig-mechanisch
Je hebt gelijk, het beste is om alles te controleren wat Gescan zegt. Het kan ook zijn dat de brandstofpomp niet goed is afgesteld, waardoor de motor niet soepel stationair loopt.
Je moet veel dingen controleren, alles wat Gescan noemt,
vooral de distributieriem.
Laat me weten wat er gebeurt. Groeten.