Zoek MDM

Bulletin

Help mij, ik ben nieuw en heb een probleem met mijn auto

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37767 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik ben nieuw, mijn naam is Gonzalo. Nou, mijn probleem is dit. Ik heb een Renault 19 Diesel rd e [Wit met 4 deuren en 4 wielen, hehe]. Nou, het probleem is dat de motor afslaat als het toerental daalt en ik moet blijven accelereren, anders slaat hij af. Nou, we dachten dat het lucht was of een relais, maar we weten het niet. We willen graag bij zinnen zijn. Nou, als iemand hier iets over weet of een handleiding waarin het antwoord staat, zou ik dat erg op prijs stellen.

Mijn run is
Voeg mij toe

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37780 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Help mij Ik ben nieuw en heb een probleem met mijn auto
Goedemorgen,

geef me meer informatie, bijvoorbeeld het motormodel (ik denk dat het hetzelfde is als de Clio), dan kan ik je misschien helpen.

Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37785 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Help mij Ik ben nieuw en heb een probleem met mijn auto
Nou, ik ben monteur, ik heb niet veel informatie.

Het is een Renault 19 Red en de motor is een diesel. Hij heeft de motor van een Clio uit 1998, het is een kleine tank en gaat lang mee, maar hier weet ik niet hoe ik het moet onderzoeken. Ze vertelden me dat de dynamoriem los was geraakt en in de distributiepoelies terecht was gekomen, waardoor de distributieriem sprong en de hele motor kapot ging... (kop, kleppen en zuigers). En toen ik de auto meenam, was de riem verwijderd en de eigenaar weet niet of hij los is geraakt.

Ik wil graag een tweede antwoord. Als u dat kunt? Ik zou het op prijs stellen. Als u wilt, kan ik u wat foto's van de auto en het merk sturen, maar het is niet veel. Het is een Bosch dieselpomp en hij heeft gloeibougies voor dieselmotoren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37800 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen maat, als je een monteur bent, zoals je zegt,
zou ik het volgende doen:
1. Ik zou kijken naar de distributieriem, die is gezond. Ik bedoel, controleren of hij op zijn markeringen staat.
2. Als dat wel zo is, zou ik de injectoren en zelfs de gloeibougies verwijderen, wat makkelijker is. Ik zou controleren of de motor compressie heeft door de motor met de krukaspoelie in de draairichting te draaien. Als er compressie is, bid dan en probeer hem te starten.
Als er geen compressie is, heb je geen andere keus dan de motorkap "cilinderkop" te verwijderen om het probleem te zien.
Nu heb ik thuis een Clio waarbij hetzelfde is gebeurd, met de dynamoriem en de nokkenas gebroken, maar die raakte de kleppen niet. De cilinderkop of de zuigers zijn een kwestie van geluk, dat
is natuurlijk wat ik zou doen. Er zullen collega's op het forum zijn die een andere mening hebben.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37804 door handmatig-mechanisch
Je hebt gelijk. Het is het beste om alles te controleren wat Gescan zegt. Het kan ook zijn dat de pomp niet goed is afgesteld, waardoor hij niet stationair draait.
Je moet veel dingen controleren, alles wat Gescan zegt,
vooral de distributieriem.
Laat me weten wat er aan de hand is. Groeten.