Zoek MDM

Bulletin

Is het dringend nodig om de kop van de Xtrail uit 2003 te corrigeren?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37716 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Xtrail uit 2003 en na de afstelling slaat hij niet meer aan. Hij schokt, maar als ik hem in D of R zet, is het weg. In het begin deed ik het ongeveer twee keer per week, nu doe ik het dagelijks (alleen als ik hem aanzet, gaat hij vooruit en is het weg). Een monteur vertelt me dat de cilinderkop gerepareerd moet worden omdat de bougies nat worden. Een andere monteur zegt dat het alleen de bougies zijn, maar hij heeft ze nog niet fysiek gezien en zegt dat het niet de kop is door alleen een fysiek onderzoek (niet met diagnostische apparatuur). Ik wil graag alle twijfels wegnemen, want het repareren kost te veel om uiteindelijk alleen de bougies te laten repareren... wat denk jij?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37718 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp: dringende reparatie van de kop van de Xtrail uit 2003?
Ik wil graag weten hoe bougies eruit zien.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37720 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp: dringende reparatie van de kop van de Xtrail uit 2003?
Ze zijn wit en zien er niet verbrand uit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37727 door handmatig-mechanisch
Ik neem aan dat je het koppel al hebt afgesteld en dat er geen ploppende geluiden in de inlaat of uitlaat te horen zijn. Zo ja, dan denk ik dat het een probleem met de ontsteking is. Ik weet niet welk type ontsteking er nu op zit? Maar wat het ook is, controleer het.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37729 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen,
zover ik weet (en ik weet er niet veel van), wordt er bij het corrigeren van de cilinderkop een paar tienden van een graadje afgehaald en heeft dit geen enkele invloed op de storing.
Volgens mijn kennis kunnen er verschillende oorzaken zijn

:
de bougies zijn beschadigd of de bougies die bij dit motormodel horen, zijn niet gemonteerd (ik neig ernaar),
beschadigde klepseals
, of de afstelling is niet correct.

Dit alles zorgt ervoor dat de bougies vuil worden of dat er motorolie verspild wordt.

Met vriendelijke groet.