Ik zal het probleem nu bespreken. Momenteel verbruik ik 8k per liter. Een jaar geleden heb ik de lambdasensor vervangen, 9 maanden geleden heb ik de injectoren schoongemaakt tijdens het spoelen. Ik heb de bougies, het luchtfilter en de benzine vervangen, maar het hoge verbruik blijft. Ik ben naar twee scanners geweest, maar hij kan geen verbinding maken. Ze vertellen me dat deze scanners blijkbaar niet over de informatie beschikken. Ze hebben een handmatige diagnose van de lambdasensor uitgevoerd. Deze gaf een spanning van 0,5 aan, de MAP-sensor gaf in het begin een vermogen van 1 aan en bij het accelereren werd dit 2,6. Ze vertelden me dat de MAP minimaal 1,5 vermogen moet hebben en dat hij bij het uitvoeren daarvan 4 moet bereiken. Het lijkt er dus op dat deze sensor ook een probleem heeft. Mijn vraag is of er nog een andere sensor is die ik moet vervangen, zoals de TPSS, de temperatuursensor en de inlaatluchtsensor. Ik heb namelijk gelezen dat deze ook benzine verbruiken als ze defect zijn. Hoe weet ik of ik andere sensoren moet vervangen en of de aangegeven parameters van de sensoren die ik heb genoemd, zuurstofsensor en MAP, een vervanging rechtvaardigen omdat ze benzineverbruik met zich meebrengen? Ze vertelden me dat ik ook een injectorreiniging met ultrasoon geluid moet uitvoeren, maar de waarheid is dat het mij niet nodig lijkt. Ik laat de zorg achterwege als iemand mij precies kan begeleiden om geen onnodige kosten te maken. Alvast bedankt.