Zoek MDM

Bulletin

HYUNDAY ELANTRA 98 BENZINEVERBRUIK

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37671 door handmatig-mechanisch
HYUNDAI ELANTRA 98 BRANDSTOFVERBRUIK Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik zal het probleem uitleggen: ik haal momenteel 8 km per liter. Een jaar geleden heb ik de lambdasonde vervangen en 9 maanden geleden zijn de injectoren gereinigd en gespoeld. Ik heb ook de bougies, het luchtfilter en het brandstoffilter vervangen. Het hoge brandstofverbruik blijft echter aanhouden. Ik heb de auto naar twee diagnoseapparaten gebracht, maar die konden geen verbinding maken. Ze vertelden me dat de scanners blijkbaar niet over de benodigde informatie beschikken. Ze hebben een handmatige diagnose van de lambdasonde uitgevoerd, die een spanning van 0,5 volt aangaf. De MAP-sensor gaf aanvankelijk een vermogen van 1 volt aan en liep bij accelereren op tot 2,6 volt. Mij werd verteld dat de MAP-sensor onder belasting minimaal 1,5 volt en bij accelereren minimaal 4 volt zou moeten aangeven, dus het lijkt erop dat deze sensor ook defect is. Mijn vraag is of er nog andere sensoren zijn die ik moet vervangen, zoals de gaskleppositiesensor (TPS), de temperatuursensor of de luchtinlaatsensor. Ik heb gelezen dat defecte sensoren ook het brandstofverbruik kunnen verhogen. Hoe kan ik bepalen of ik andere onderdelen moet vervangen, en rechtvaardigen de door mij genoemde metingen van de zuurstof- en MAP-sensoren een vervanging vanwege het verhoogde brandstofverbruik? Mij werd ook verteld dat ik de injectoren ultrasoon zou moeten laten reinigen, maar ik denk niet dat dat nodig is. Ik laat deze vraag hier staan ​​voor het geval iemand me nauwkeurig advies kan geven om onnodige kosten te voorkomen. Dank u wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.