Zoek MDM

Bulletin

ECU van Chevrolet Corsa geblokkeerd

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37665 door handmatig-mechanisch
Chevrolet Corsa ECU geblokkeerd. Geplaatst door manual-mecanica
Vrienden, ik heb een vraag. Ik heb een Corsa uit 2004 die ongeveer een jaar buiten gebruik is geweest omdat de motor kapot was gegaan door een olielek; een drijfstang was door een van de ribben heen geschoten. Het probleem is dat ik onlangs een motor uit hetzelfde jaar heb kunnen kopen en installeren, maar die start niet. Ik heb een vriend gebeld die me vertelde dat ik onderdelen moest vervangen zoals de bobine, de brandstofpomp, de temperatuursensor, de krukaspositiesensor, de snelheidssensor op de versnellingsbak en de onderdelen op de carburateur: de stationairregelklep en het gasklephuis. Ik heb al die onderdelen vervangen, maar hij start nog steeds niet. Wat we wel hebben gemerkt, is dat er geen brandstof bij de motor komt. Iemand anders, die er meer verstand van heeft, zei: "Wow, vriend, je hebt een enorme fout gemaakt door zoveel onderdelen te kopen als alleen de ECU of de computer vastzit." Dus ben ik naar Chevrolet gegaan en ze vragen me 150.000 euro plus btw om hem te ontgrendelen. Als dat het enige probleem is, heb ik al meer geld uitgegeven dan ik heb. Sterker nog, ik heb zelfs nog een computer gekocht met... Ik heb een set sleutels met dat beruchte kleine zwarte doosje dat vastloopt, en geen van beide sleutels werkt. Mijn vraag is: kent u, met al die mensen in dit vakgebied, misschien experts die u kunt aanbevelen die me niet zoveel in rekening brengen als die oplichters van Chebroles (Salfa)? Of iemand die me kan vertellen wat ik kan doen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37669 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp van een geblokkeerde ECU in een Chevrolet Corsa.
Vriend, ik raad je aan iemand te zoeken die een transponder heeft om niet de ECU, maar het transpondersysteem in de sleutel te ontgrendelen. Het is een geïntegreerde microchip die niet start als deze niet goed is aangesloten op het contactslot. Als het jouw auto was en hij eerst wel startte, maar nu niet meer, raad ik je aan te controleren of alle massadraden van de motor correct zijn aangesloten. Anders vergrendelt het systeem zichzelf, en het correct aansluiten van de massadraden ontgrendelt het.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37672 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp van een geblokkeerde ECU in een Chevrolet Corsa.
Oh ja, bedankt voor je antwoord. Je bedoelt dat zwarte kastje met een ring aan het uiteinde, dat onder het stuurwiel is gemonteerd, verzonken op de plek waar de contactsleutel zit? Als het correct is geïnstalleerd, en ik heb inderdaad nog een set die we ook hebben geïnstalleerd met de bijbehorende sleutel, en zelfs dan krijgt de brandstofpomp geen stroom, dan is het misschien wat je zei, een massadraad. Dat is het enige wat ik nog niet helemaal heb gecontroleerd. Ik hoop dat dat het is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37673 door handmatig-mechanisch
Aparte vraag: wat is transport?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37675 door handmatig-mechanisch
Goこんばんは Jose, ik heb een vraag voor je. Voordat je nog meer geld uitgeeft, controleer eerst de toerentalsensor. Die werkt vaak niet en dan ligt de oorzaak bij de sleutel of de ECU!