Zoek MDM

Bulletin

hoog verbruik in gol gti 92

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37664 door handmatig-mechanisch
Hoog brandstofverbruik in een Gol GTI uit 1992. Gepubliceerd door manual-mecanica
De motor verbruikt veel brandstof, start moeilijk en stoot zwarte rook uit. Ik heb hem afgesteld, de temperatuursensor gecontroleerd, het complete inlaatspruitstuk verwijderd en alle pakkingen, O-ringen, enz. vervangen, de bougies en bougiekabels vervangen, de brandstofpomp gecontroleerd (in orde), de injectoren gecontroleerd (in orde), een vacuümtest uitgevoerd op de inlaatdruksensor die in de ECU is geïntegreerd en die geen verandering in het motortoerental veroorzaakt, en ik twijfel aan de werking van de (dubbele) temperatuursensor. Ik zou alle hulp zeer waarderen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37666 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp hoog brandstofverbruik in een Gol GTI uit 1992.
O2-sensor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37678 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp hoog brandstofverbruik in een Gol GTI uit 1992.
Deze auto heeft geen lambdasonde, maar wel een weerstand op elke injector. Wat is hun functie? Kunnen ze de injectiepuls verhogen als ze niet werken?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37679 door handmatig-mechanisch
Het zou ook de MAF-sensor kunnen zijn, aangezien de kleur van de uitlaatgassen wijst op een te rijk mengsel en dat de ECU geen correcte signalen naar het brandstofinjectiesysteem stuurt. Wat betreft de weerstanden, die worden over het algemeen gebruikt om de spanning te verlagen.