Zoek MDM

Bulletin

Problemen met injectie bij Rover 620 SDI (2.0 diesel)?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37595 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag.

Ik heb een Rover 620 SDI, zoals beschreven in het bericht, en hij geeft al een tijdje af en toe foutmeldingen bij stationair draaien. Hij loopt onregelmatig stationair, niet altijd, maar wel vaak. Tijdens het rijden gaat het motorlampje soms branden en slaat de motor af, maar bij het rijden slaat hij weer aan. Als dat gebeurt, slaat hij vanzelf af. Hij is niet te starten met de sleutel; hij moet worden gestart door erop te drukken. Ik heb hem naar de garage gebracht omdat het probleem waarschijnlijk met de brandstofinspuitpomp zit. Ze hebben een terugslagklep achter het dieselfilter geplaatst, maar die zit er nog steeds. Ik weet niet wat ik moet doen, of ik hem naar een Rover-dealer moet brengen, een officiële dealer, of wat ik ermee moet doen. Maar elke keer dat ik hem gebruik, en vooral als ik alleen ben, "bid" ik dat hij niet afslaat.

Ik hoop dat iemand me kan helpen of zijn mening kan geven.

Alvast bedankt. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37609 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op de injectieproblemen van de Rover 620 SDI (2.0 diesel)?
Ik weet niet of je naar de drukpomp in de tank hebt gekeken. Als die de doorstroming niet handhaaft, gaat hij op en neer of stopt hij. Kijk eens naar de motorsensor, die geeft een onjuiste waarde aan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37611 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op de injectieproblemen van de Rover 620 SDI (2.0 diesel)?
Hoi, kijk, dit Rover 620 SDI-voertuig heeft een klein probleem dat al een aantal jaar in gebruik is en dat heel gemakkelijk op te lossen is. De injectiepomp heeft een stekker met veel kabels. Als een kabel is doorgesneden of slecht contact maakt, kan dit de oorzaak zijn van deze storing. Het makkelijkste is om een brug te maken met kleine stukjes kabel. Strip die stekker een voor een en soldeer hem. Er zullen ongeveer 10 kabels zijn. Met een beetje geluk lost u het probleem op. Ik hoop dat mijn hulp nuttig voor u is. Laat me na het uitvoeren weten of het probleem is opgelost. Ik zal uw probleem ook bestuderen om te zien of er iets anders aan de hand is. Veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37631 door handmatig-mechanisch
Heel erg bedankt. Ik ga die optie bekijken, want zoals je kunt zien, heb ik twee antwoorden gekregen...

als ik het heb uitgezocht, laat ik je weten wat er hier is gebeurd...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #37632 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank. Het zou de pomp kunnen zijn, aangezien het waarschuwingslampje ook brandt, zoals ik al zei. Ik breng hem daarvoor naar de garage en vertel hem wat je me vertelde. Ik laat het je weten als ik het heb laten repareren.

Met vriendelijke groet.