Zoek MDM

Bulletin

Er lekt olie in mijn waterkruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden - 13 jaar en 3 maanden geleden #37507 door handmatig-mechanisch
Er lekt olie in mijn waterkoelerfles. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, er is vandaag iets vreemds gebeurd. Toen ik koelvloeistof wilde bijvullen, zag ik dat het water van kleur veranderde; het werd wit. Ik startte de auto en toen ik op mijn bestemming aankwam, was het water modderbruin geworden. Het voelde alsof er olie lekte... Weet iemand wat dit kan veroorzaken? Het is een Spark uit 2005. Wat moet ik doen?
Laatst bewerkt: 13 jaar 3 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #37509 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: er lekt olie in mijn waterreservoir.
Kijk, je moet de cilinderkop controleren. Waarschijnlijk is de pakking kapot. Controleer hem zorgvuldig, want hij heeft de neiging te scheuren. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37511 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: er lekt olie in mijn waterreservoir.
Een ander mogelijk probleem kan een lekke motoroliekoeler zijn (indien aanwezig), waardoor er olie lekt. Dit soort schade is goedkoper te repareren, maar een kapotte koppakking of een perforatie in de pakking zelf is ook een mogelijkheid. Met vriendelijke groet
.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 2 maanden geleden #37517 door handmatig-mechanisch
Ik ben het met Niro eens over de koppakking; het is een relatief veelvoorkomend probleem. Die moet vervangen worden en de cilinderkop moet gecontroleerd worden op beschadigingen.

Succes!