Heren, ik heb jullie hulp nodig, misschien weet iemand van jullie wat ik moet doen en kan hij of zij me adviseren. Kijk, ik ben geen expert, integendeel, ik ben nog aan het leren en ik heb echt genoten van dit monteurwerk. Daarom zal ik het hele incident gedetailleerd beschrijven, zodat jullie me kunnen helpen het probleem te achterhalen:
1. Vrijdag: ik viel in een enorm gat en beide rechterbanden klapten.
2. Maandag: de eerste dag na het verwisselen van de banden, na 15 minuten rijden, begon ik een klein defect te voelen, alsof het een bougie was. Maar ik heb de bougies net vervangen, ze zijn nog geen maand oud en ze werken prima, ze zijn van het merk Denso.
3. De hele week voelde ik dat kleine defect.
4.- Op zaterdag was de brandstoftank leeg. Ik ging naar het tankstation om er 15 liter brandstof in te gooien. Voordat ik de brandstof erin deed, gooide ik er een kwart flesje (ongeveer 140 ml) injectorreiniger in. Ik had dit eerder al gedaan en ik had geen problemen. De auto startte heel goed. Na ongeveer 7 minuten rijden merkte ik dat hij geen vermogen meer had. Hij begon te haperen en bleef maar stilstaan totdat hij uitschakelde.
5.- Gisteren, zondag, heb ik de achterbank gedemonteerd om de pomp te controleren. Ik wist niet dat het brandstoffilter zich hier bevond, onder de achterbank. Toen ik het filter loskoppelde, zag ik dat het meeste van de injectorreiniger daar zat en tegelijkertijd was het filter vies, want het kwam eruit als modder. Ik heb de pomp getest en de pomp heeft voldoende druk. Ik heb het filter vervangen. Ik ben een buis/kamer voor de injectoren gaan controleren en daar was voldoende brandstofdruk. Uiteraard heb ik gecontroleerd of de brandstof goed aanvoerde. Ik heb dit meerdere keren gedaan om de brandstofafvoeren los te maken of schoon te maken. Ik heb de injectoren verwijderd en tests uitgevoerd. Er komt inderdaad brandstof uit elke injector. DE AUTO START NOG STEEDS NIET.
Ik heb de bougiekabels gecontroleerd en die geven de stroom heel goed door. Ik heb de bougies verwijderd en ze vonken. Ze zijn precies zoals ik ze erin heb gezet, met dezelfde kalibratie en ze vonken.
6.- Ik heb de scanner aangezet en hij geeft geen foutmeldingen. Het vreemde is dat hij zelfs de foutmelding die ik normaal heb, de lambdasonde, niet geeft.
7.- Twee maanden geleden heb ik de originele distributieriem vervangen. Die is heel goed getimed. Ik heb hem in ieder geval gecontroleerd en hij is in perfecte staat.
Ik kan de auto niet starten, wat zou het kunnen zijn?