Zoek MDM

Bulletin

Spoel heeft een hoogspanningslek

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 week geleden #36897 door handmatig-mechanisch
Spoel heeft een hoogspanningslek Gepubliceerd door manual-mecanica
:S Hallo vrienden, ik heb een probleem dat ik wil oplossen. Nadat ik de distributieriem had vervangen, haalde ik de auto uit de garage. Het was een Hyundai Accent uit 2002. Hij werkte ongeveer drie dagen prima. Daarna begon hij te schokken, te stotteren, ik weet niet hoe ik het moet noemen. De details zijn dat ik het voel met een gebrek aan kracht, maar tegelijkertijd trekt hij alsof de bougies niet goed werken... Met het oog daarop heb ik de bougies gecontroleerd en vervangen. Ik realiseerde me dat er bij het accelereren een vonk overspringt van de bobine naar de motormassa via een specifieke draad. Ik heb ze vervangen door nieuwe kabels, maar de vonk blijft op hetzelfde punt komen... Ik weet niet of het door hetzelfde komt, maar ik heb gemerkt dat er ook meer witte rook uit de uitlaat komt, iets wat er vóór het vervangen van de distributieriem en de betreffende storing niet gebeurde...

Kan iemand met kennis van zaken het probleem voor mij verduidelijken?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 1 week geleden #42846 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Spoel heeft een hoogspanningslek
Nou, ik kan je vertellen: ik heb uiteindelijk de bobine vervangen en de storing was verdwenen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.