Zoek MDM

Bulletin

probleem met nissa platina 2006

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #36888 door handmatig-mechanisch
Probleem met Nissan Platina uit 2006 Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag, allereerst groeten, want ik ben nieuw in de wereld van de mechanica... maar ik heb duizend twijfels over mijn auto en eerlijk gezegd wil ik niet aankomen met een groene auto en de monteur vertelt me dingen die ik niet begrijp.

Het probleem is het volgende: de auto begint tijdens het rijden de motor te forceren en de toeren schieten als een gek, de auto wordt zwaar, de temperatuur stijgt en ik moet de auto uitzetten om oververhitting te voorkomen. Na een tijdje start ik hem weer op en lijkt er niets aan de hand, maar het gebeurt alleen omdat ik lange afstanden rijd. Ik heb de thermostaat al gerepareerd en de olie ververst, maar ik mis nog andere dingen. Ik weet niet of het met de onderhoudsbeurt goed komt of dat het een groter probleem wordt. Het is een Platina automaat uit 2006.

Ik hoop dat u me kunt helpen,

alvast bedankt.:lachen:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #36890 door handmatig-mechanisch
De reactie van Manual-mecanica op het probleem van de Nissan Platina uit 2006
Controleer of de radiatorventilator werkt wanneer de temperatuur de oorspronkelijke waarde bereikt, tussen de 80 en 90 graden Celsius, en of het waterniveau overeenkomt met de aangegeven waarden. De storing wordt namelijk veroorzaakt door een te hoge temperatuur. In dat geval probeert de motor zichzelf te beschermen door constant te accelereren en te vertragen, zodat de motor niet kapotgaat.
Een ander probleem kan zijn dat de radiator verstopt is,
dat er water in de holte van de auto (motorkop) stroomt,
of dat de temperatuursensor een verkeerde waarde aangeeft (zeer zeldzaam).
Dit zijn enkele van de andere problemen.
Succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.