Zoek MDM

Bulletin

probleem met nissa platina 2006

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #36888 door handmatig-mechanisch
Probleem met een Nissan Platina uit 2006. Geplaatst door manual-mecanica
Goedemiddag, ik wil me even voorstellen, want ik ben nieuw in de wereld van de autotechniek. Ik heb een aantal vragen over mijn auto en ik wil niet onvoorbereid naar de garage gaan en dingen horen die ik niet begrijp.

Het probleem is als volgt: tijdens het rijden begint de motor te haperen, het toerental schiet omhoog en de auto voelt traag aan. De temperatuur loopt op en ik moet de auto uitzetten om oververhitting te voorkomen. Na een tijdje kan ik hem weer starten en dan is alles in orde, maar dit gebeurt alleen bij lange ritten. Ik heb de thermostaat al vervangen en de olie ververst, maar er zijn nog andere dingen die ik nog niet heb gedaan. Ik weet niet of een grote onderhoudsbeurt het probleem oplost of dat het een groter probleem is. Het is een Nissan Platina uit 2006 met een automatische versnellingsbak.

Ik hoop dat u me kunt helpen.

Alvast bedankt.:lachen:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 3 maanden geleden #36890 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op problemen met een Nissan Platina uit 2006
Controleer of de radiateurventilator werkt wanneer de temperatuur het normale bereik van 80 tot 90 graden Celsius bereikt, en of het koelvloeistofniveau correct is. Uw probleem kan te wijten zijn aan oververhitting. Wanneer dit gebeurt, probeert de motor zichzelf te beschermen door constant te accelereren en te decelereren om schade te voorkomen.
Andere mogelijke oorzaken zijn een verstopte radiateur
, koelvloeistoflekkage in de cilinderkop
of een defecte temperatuursensor (zeer zeldzaam).
Dit zijn slechts enkele van de mogelijke problemen.
Succes!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.